آغاز فعالیت کارخانه قند شوش

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی از آغاز فعالیت کارخانه قند شوش از آبان ماه جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس کشاورز، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: کارخانه قند شوش به صورت آزمایشی از آبان ماه امسال با تحویل چغندر قند از لرستان آغاز به فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی کشت پاییزه سال جاری و تدارک کشت پاییزه و همچنین با کشت بهاره چغندرقند از استان های کرمانشاه و لرستان در آبان ماه سال جاری شروع می شود.

کشاورز اذعان داشت: بیش از 3 هزار هکتار کشت پاییزه با کشاورزان قرارداد منعقد شده و امیدواریم تحول خوبی در کشت و اشتغال در منطقه محقق شود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: این کارخانه باظرفیت 5 هزار تن یکی از 3 کارخانه مهم و پرظرفیت کشور است و انتظار داریم سایر سرمایه گذاران و دلسوزان برای استمرار این کارخانه در استان کمک کنند تا مشکل شکر در کشور برای همیشه حل گردد.

وی گفت: در 4 سال گذشته بیش از یک هزار هکتار کشت چغندرقند شروع شد و طی 4 سال امروز کشت چغندر به 10 هزار هکتار رسیده است.

کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: امیدواریم طبق برنامه زمان بندی تا سال 1400 بیش از 45 هزارهکتار عملیاتی شود و تا سال 1404این رقم به 80 هزار هکتارخواهد رسید و با این میزان کشت بیش از 5/6 میلیون تن چغندر قند تولید می شود و لازم است صنعت چغندرقند همپای تولید و افزایش سطح زیر کشت این محصول رو به توسعه باشد.

وی اذعان کرد: آمادگی حمایت از بخش خصوصی برای صدور مجوز و واگذاری زمین و سایر مجوزهای موردنیاز برای احداث کارخانه چغندرقند را داریم.

انتهای پیام/گ

آبان ماه فعالیت کارخانه قند شوش آغاز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.