اهواز؛

چغندرقند دزفول به خارج از استان می رود

مدیر جهاد کشاورزی دزفول از ارسال محصول چغندرقند تولید این شهرستان به کارخانه های تولید شکر 6 استان کشور خبر داد.

چغندرقند دزفول به خارج از استان می رودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول با تاکید بر ضرورت تسریع در روند راه اندازی مجدد کارخانه قند دزفول در شمال خوزستان بیان داشت: بارگیری محصول چغندرقند منطقه به مقصد کارخانه های تولید شکر استان های اصفهان، کرمانشاه، همدان، قزوین و کارخانه یاسوج مشکلات فراوانی برای کشاورزان ایجاد کرده است.

وی حمایت از سرمایه گذار کارخانه قند برای تسریع در راه اندازی این کارخانه را ضروری دانست و تصریح کرد: پس از وقفه ای 10 ساله کشت چغندرقند در دزفول از سال 93 با کشت 1 هزار هکتار از سر گرفته شد که با استقبال کشاورزان این رقم در سال 1394 به 2 هزارو 480 هکتار و در سال 95 به سه هزار و 783 هکتار افزایش یافت.

زارعی با بیان اینکه کشت چغندرقند در دزفول و شمال استان خوزستان با استقبال کشاورزان در حال احیا شدن است اذعان داشت: برای برداشت و انتقال محصول چغندر قند تولید دزفول به 7 کارخانجات قند کشور واقع در 6 استان کشور روزانه 700 دستگاه کامیون نیاز است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول خاطرنشان کرد: از آنجا که برداشت محصول چغندرقند با برداشت سایر محصولات همراه است و ماشین آلات موردنیاز اغلب از سایر شهرستان ها تامین می شود لذا از ادارات و دستگاه های اجرایی انتظار می رود ماشین آلات خود را در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهند تا در برداشت و حمل محصول چغندر قند منطقه تسریع شود زیرا ضربه به بخش کشاورزی به سایر بخش ها نیز ضربه جبران ناپذیر وارد می کند.

وی ضمن از تعامل خوب شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی دزفول بابت تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی منطقه افزود: با توجه به برداشت محصول پیاز در دزفول حدود 1 هزار و 800 دستگاه کامیون حامل پیاز از میدان میوه و تره بار دزفول بارگیری می شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.