طرح خود مراقبتی زنان شاغل در تمامی ادارات اجرا شود

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار اجرای طرح خود مراقبتی زنان شاغل در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی در نشست هم اندیشی با عوامل اجرایی طرح خود مراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت زنان شاغل و بررسی نتایج این طرح در چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه ریزی به منظور اجرای این طرح در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در دستور کار و اولویت قرار گیرد.

وی همچنین بر اجرای این طرح در سطح ادارات شهرستان‌ها و همکاری دستگاه‌های تخصصی مانند دانشگاه علوم پزشکی و بیمه‌ها در این زمینه تأکید کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: برنامه ریزی و اختصاص اعتبار لازم برای توسعه طرح خود مراقبتی و اجرای آن در مراحل بعدی با محوریت مردان شاغل در دستگاه‌های اجرایی، پیگیری و اجرا شود.

سلیمانی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی از سنتی به نوین یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش و پیچیدگی در بیماری‌ها شده است اضافه کرد: انجام آزمایشات دوره‌ای به منظور اطمینان از سلامت فردی بایستی به طور ویژه از سوی افراد و خانواده‌ها مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: اجرای طرح خود مراقبتی زنان کارمند، نقش ارزنده‌ای در ارتقای کمی و کیفی شاخص‌های سلامت، پیشگیری از شیوع و یا درمان بیماری‌های نهفته در افراد ایفا می‌کند.

گفتنی است: طرح خود مراقبتی زنان شاغل در سه مرحله اجرا می‌شود.

اجرای مرحله اول این طرح، به صورت پایلوت از خردادماه امسال و در یک دوره سه ماهه برای رابطان و جمعی از بانوان شاغل در سطح ۵۲ دستگاه در شهرستان شهرکرد، همراه با آموزش، غربالگری، تست، ویزیت و آزمایشات و معاینات ضروری صورت گرفت.

مرحله دوم طرح نیز ویژه تمامی زنان شاغل متقاضی در دستگاه‌های اجرایی و مرحله سوم با برگزاری دوره‌های آموزشی و معرفی بانوان شرکت کننده به پایگاه‌های مراکز خدمات جامع سلامت اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار