سه هزار و ۴۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری به آسم مبتلا هستند

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد مبتلایان به آسم در این استان سه هزار و ۴۰۰ نفر است.

جوادی پزشک عمومی اظهار داشت: تنگی تنفس غیرقابل تحمل، هشداری برای ابتلا به بیماری آسم است. 

جوادی افزود: آسم نوعی بیماری است که مربوط به مجاری تنفسی است و ریه را درگیر می‌کند و بیشتر با تنگی نفس خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: آسم بزرگسالان، کودکان، فصلی و ورزشکاران از انواع بیماری آسم است که نوع کودکان و ورزشکاران شبیه هم است و به طور عموم درمان‌پذیری بیشتری دارند، اما آسم بزرگسالان مزمن بوده و از آنجاکه درمان‌پذیر نیست باید شدت این بیماری را کنترل کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اگر بیماری آسم مزمن در بزرگسالان کنترل نشود در اثر عوارض ثانویه می‌تواند حتی منجر به مرگ شود، تصریح کرد: در آسم مزمن خیلی نمی‌توان مداخلات درمانی را پیگیری کرد بلکه فرد باید دارو‌های تجویزی دکتر متخصص را به موقع مصرف کند و مراقب باشد درگیر یک بیماری تنفسی دیگر نظیر سرماخوردگی یا آنفلوآنزا نشود.

معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری افزود: تعداد مبتلایان به آسم در این استان سه هزار و ۴۰۰ نفر معادل ۳.۴ صدم درصد از جمعیت حدود یک میلیون نفری این استان است.

جوادی با تاکید بر اینکه تشخیص بیماری آسم با یک معاینه ساده نیز امکانپذیر است، افزود: اگر فردی دچار تنگی تنفس غیرقابل تحمل شد باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کند تا درمان تخصصی برای آن انجام شود.

وی اضافه کرد: افراد باید در کنار درمان تخصصی، ضعف سیستم ایمنی خود را نیز درمان کنند تا از بروز عوارض جبران‌ناپذیر و مرگ احتمالی جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


معاون فنی مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اگر فردی علائم تنفسی تکرار شونده در موقیعت تکراری را تجربه کند این موضوع هشداری برای ابتلا به بیماری آسم است و نباید بی‌توجه از کنار آن عبور کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.