مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری از مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ در این دستگاه خبر داد.

محمد رزم در نشست فصلی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجموعه قضایی استان در سال گذشته موفق شد با رسیدگی و مختومه کردن ۲۹۰ هزار پرونده عملکرد مثبت پنج هزار و ۳۳۳ پرونده را به ثبت برساند، اظهار داشت: سال ۱۴۰۲ ما تلاش بسیاری داشتیم تا با اتخاذ تدابیر و راهکار‌های لازم سیاست‌های قوه قضاییه را در بخش کاهش موجودی پرونده، کاهش جمعیت کیفری، تسریع در اوقات رسیدگی و ارتقا سطح خدمات الکترونیک قضایی، محقق سازیم که تا حد زیادی در انجام این امور موفق بودیم.

وی افزود: امسال نیز ضمن تدوام این روند سعی خواهیم کرد تا با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و جلسات کاربردی اهداف ابلاغی معاونت راهبردی قوه قضاییه را پیگیری و با مشارکت نیرو‌های کارآمد سیاست‌های ابلاغی را به صورت کامل اجرا و طبق جدول زمانبندی شده جلو ببریم.

رزم با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های دستگاه قضا تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری به ویژه در خصوص شعار سال است، اضافه کرد: دادگستری استان این ظرفیت را دارد تا در قالب ستاد‌های حمایت از اقتصاد مقاومتی، حمایت از سرمایه‌گذاری و شورای حفظ حقوق بیت‌المال بتواند در مسیر رفع موانع تولید و اشتغال‌زایی گام بردارد و لذا همه مقامات قضایی استان موظفند تا در راستای لبیک به فرامین رهبر فرزانه انقلاب برای حمایت از تولید ملی تلاش کنند.

نصرالدین صالحی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با بیان اینکه در ۱۰۸ بند از برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ دادسرا‌ها یا مجری و یا همکار در اجرای برنامه هستند، گفت: دادسرای عمومی مرکز استان از ابتدای امسال بازرسی‌های تیمی خود از دادسرا‌های سطح استان شروع کرده است.


بیشتر بخوانید


وی افزود: همه وظایف و کارکرد‌ها در قالب برنامه عملیاتی سنجیده و مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

صالحی اضافه کرد: ما از ابتدای فروردین تاکنون تعداد هفت جلسه برگزار و ریز فعالیت‌های هر اقدام را مشخص کردیم که به تفکیک برای هر یک از دادستان‌های شهرستان‌ها فرستاده خواهد شد.

وی یادآور شد: در مباحث آماری ما به نسبت پرونده‌های وارده، تعداد شعب و نیرو‌های قضایی و اداری جزء ۱۰ استان اول هستیم، اما باز هم باید تلاش کنیم تا موجودی را کاهش دهیم و شعب نامتعارف را به حداقل برسانیم.

صالحی تأکید کرد: یکی از موارد مهم در برنامه عملیاتی ارتقای سطح دادرسی الکترونیک به ویژه در زندان‌هاست؛ خوشبختانه ما تمام ابزار‌های لازم برای برگزاری جلسات دادرسی الکترونیک با زندان را فراهم ساخته‌ایم و لذا قضات محترم حتماً باید روی این موضوع دقت نظر لازم را داشته باشند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های مدون دستگاه قضا را حمایت از واحد‌های تولیدی عنوان کرد و گفت: همه روسا و دادستان‌ها موظفند ضمن بازدید از کارخانجات و واحد‌های تولیدی مشکلات این مراکز را بررسی و به معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان منعکس کنند.

صالحی خاطرنشان کرد: ما در مرکز استان ماهانه بازدید از یک کارخانه را شروع کردیم. روسا و دادستان‌های شهرستان‌ها هم باید هر ۲ ماه یک بار به کارخانجات و واحد‌های تولیدی حوزه تحت نظر خود سرکشی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
این خبر کذب محض است در این استان پرونده قضایی بیش از ۳۰ سال حل نشده پرونده . بزرگترین زمین خواری وردنجان وتومانک