اجرای طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی

طرح ملی توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی و خانواده در ۲۰۱ نقطه از استان چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فاطمه دوستی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه طرح ملی توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی و خانواده گفت: این طرح در ۲۰۱ نقطه روستایی و شهری استان با اولویت مناطق آسیب خیز اجرا شد.

وی افزود: این طرح از مهر ۹۵ و به صورت آزمایشی در ۱۱۴ نقطه روستایی و شهری شهرستان لردگان اجرایی شد که پس از کسب موفقیت‌های مطلوب و اهداف پیش بینی شده، از فروردین ۹۶ در ۸۷ نقطه از هشت شهرستان دیگر استان هم به اجرا درآمد.

دوستی اضافه کرد: در اجرای این طرح، ۶۹ استاد شامل ۳۲ استاد در شهرستان لردگان و ۳۷ استاد در هشت شهرستان دیگر استان، آموزش‌های تخصصی لازم را به مدت حدود ۱۲ هزار نفر ساعت به شرکت کنندگان ارائه دادند.

وی با بیان اجرای طرح ملی توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی و خانواده با همکاری سازمان‌های مردم نهاد ادامه داد: این طرح با هدف افزایش قدرت تحمل و سازگاری افراد در برخورد با مشکلات و حفظ سلامت روانی برگزار گردید.

دوستی گفت: در این طرح، چگونگی کاهش خشونت، تنش و نزاع در خانواده و جامعه، توانمند سازی افراد از طریق مداخلات آموزشی و مشاوره‌ای به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

به گفته وی؛ طرح ملی توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی و خانواده در ۱۳ استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری به صورت آزمایشی اجرا گردید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.