کره جنوبی: سئول و واشنگتن به مانور‌های نظامی مشترک ادامه می‌دهند

در پی آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی، کره جنوبی بر ادامه روند برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی این کشور با آمریکا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال آزمایش هسته ای اخیر کره شمالی، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد: سئول در حال آماده سازی اقدامات لازم برای برگزاری رزمایش نظامی مشترک با متحد خود آمریکا است و قصد دارد برنامه های دفاع موشکی خود را برای مقابله با تهدیدهای پیونگ یانگ تقویت کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد: نیروی هوایی و ارتش این کشور امروز رزمایش نظامی برگزار کردند. همچنین قرار است مانورهای نظامی بیشتری با نیروهای آمریکایی برگزار شود.

کره شمالی روز گذشته برای ششمین بار آزمایش هسته ای انجام داد. رسانه های کره شمالی این آزمایش را موفقیت آمیز خوانده و اعلام کردند این یک بمب هیدروژنی پیشرفته بود که قابلیت بارگذاری بر روی موشک های بالستیک را دارد. شورای امنیت سازمان ملل قرار است اواخر روز دوشنبه نشستی برگزار کند تا اعضای آن در خصوص اعمال تحریم های جدید علیه کره شمالی گفتگو کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر متعهد شده بود که فعالیت های هسته ای کره شمالی را متوقف خواهد کرد. وی گفته بود اگر کره شمالی خاک آمریکا را تهدید کند، با آتش و خشم روبرو خواهد شد. این لفاظی های ترامپ باعث شد کره شمالی هم اوایل ماه جاری میلادی اعلام کند که قصد دارد موشک هایی را نزدیک جزیره گوآم در اقیانوس آرام – که تحت کنترل آمریکاست—پرتاب کند. اما پیونگ یانگ چند روز بعد از گفت فعلا از این اقدام دست کشیده است.


انتهای پیام/

تاکید کره جنوبی بر ادامه برگزاری رزمایش‌هایش با آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار