کنترل بیش از 160 هزار مورد حریق در کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت:‌ سالانه بیش از ۱۶۰ هزار مورد حریق در سطح کشور کنترل می‌شود که تنها ۲۳ هزار مورد مربوط به تهران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: ایران یک کشور حادثه‌خیز بوده و گسل‌ها، زلزله‌ها، سیل‌ها و حوادث طبیعی بسیاری با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه در کشور رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه تا به امروز بیش از 12 کارگاه آموزشی مدیریت بحران در کشور برگزار شده است، گفت: ارتقای سطح آمادگی، شناسایی به‌موقع و به‌کارگیری امکانات، استفاده از توان مردمی به ویژه سازمان‌ها مردم‌نهاد و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه مدیریت بحران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در کنار این موارد باید به‌روزرسانی تجهیزات و بهره‌گیری از امکانات مدرن را نیز پیش‌بینی کنیم.

معاون وزیر کشور افزود: متاسفانه در کشور ما هنوز به حادثه باور ایجاد نشده چرا که در 46 کشور دنیا یک وزارتخانه و یا تشکیلات جامع برای حوزه مدیریت بحران وجود دارد و ما نیز باید برای مقابله با بلایای طبیعی و بحران تجهیزات و امکانات مناسبی به میدان آورده و با برگزاری این گونه از دوره‌ها تجربیات و آموزش‌ها را منتقل کنیم.

نجار بیان کرد: برگزاری این گونه کارگاه‌ها و آموزش‌های مدیریت بحران سبب می‌شود که آمادگی جامعه به ویژه مسئولان فعال در این حوزه ارتقا یابد چرا که اگر فردی بخواهد در حوزه مدیریت بحران مسئولیت داشته باشد باید مسئولیت‌پذیری و توانمندی بالایی داشته باشد تا در مواقع بحران شاهد تلفات سنگینی نباشیم.

وی تصریح کرد: به طور مثال در آتش‌سوزی سالانه بیش از 160 هزار مورد حریق در سطح کشور کنترل می‌شود که بیش از 23 هزار مورد متعلق به پایتخت کشور است و برای اینکه بتوانیم با این آتش‌سوزی‌ها مقابله کنیم باید شهرداری‌های کشور به وسایل و تجهیزات لازم برای مبارزه با حریق مجهز شوند.

 

انتهای پیام/ح

کنترل بیش از 23 هزار مورد حریق در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.