اردبیل؛

اختصاص 23 میلیارد تومان اعتبار از محل حوادث غیرمترقبه به استان اردبیل

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: در سال گذشته از محل حوادث غیرمترقبه ۲۳ میلیارد تومان اعتبار به استان اردبیل اختصاص یافته بود که تاکنون ۳۴ درصد از این اعتبارات تخصیص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود امامی یگانه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته از محل حوادث غیرمترقبه 23 میلیارد تومان اعتبار به استان اردبیل اختصاص یافته بود تا در راستای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه در استان هزینه شود.

وی با اشاره به توزیع این اعتبارات به دستگاه‌های مختلف استان بیان کرد: این اعتبارات در اختیار دستگاه‌های جهاد کشاورزی، امور آب و مسکن قرار داده شده است تا در راستای جبران خسارت‌های وارد به پروژه‌های سدسازی، کانال‌های آب و پل‌های روستایی اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با بیان اینکه این اعتبارات برای 34 طرح که در حادثه سیل خسارت دیده بودند اختصاص یافته بود، گفت: تاکنون 34 درصد از این اعتبارات مصوب تخصیص یافته که برای جذب کامل این میزان اعتبارات باید اقدامات لازم انجام شده و مسئولان مربوطه اهتمام جدی در این حوزه داشته باشند.

امامی یگانه، استان اردبیل را از مناطق حادثه‌خیز دانست و تصریح کرد: سالانه بر اثر حوادث غیرمترقبه نظیر، سیل، سرمازدگی، خشکسالی و برخی بلایای دیگر شاهد خسارات در بخش‌های مختلف شهری و روستایی هستیم که باید برای کاهش این خسارات اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی لازم انجام شود چرا که این گونه اقدامات نقش و تاثیر بسزایی در کاهش خسارات ایفا می‌کند.

وی با تاکید بر توسعه و گسترش فرهنگ بیمه در بین مردم افزود: باید این فرهنگ به شکل همه‌جانبه در بین تمامی اقشار مختلف مردم به ویژه در بین کشاورزان و باغداران توسعه و ترویج یابد تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه بتوانیم شاهد پرداخت غرامت آنها از طریق بیمه باشیم.

انتهای پیام/ح

اختصاص 34 درصد از اعتبارات حواد غیرمترقبه به استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.