مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

سپرده‌گذاری بیش از ۴۰۰۰ خیر در صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اکنون ۴۲۰۰ خیر نیکوکار در صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد استان حساب پس‌انداز باز کرده‌اند که ۱۷ درصد از این تعداد امدادگران این نهاد کمیته امداد هستند.

 سپرده‌گذاری بیش از ۴۰۰۰ خیر در صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،و به‌ نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، رضا شهرکی اظهار داشت: هم‌اکنون ۴۲۰۰ خیر نیکوکار در صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد استان حساب پس‌انداز باز کرده‌اند که ۱۷ درصد از این تعداد امدادگران این نهاد کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: صندوق قرض‌الحسنه «امداد ولایت» کمیته امداد استان به‌منظور حمایت، تشویق و گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه و نظارت بر حسن اجرای این امر خیر و رعایت اصول و مقررت در اعطای تسهیلات کم‌بهره برای رفع نیاز‌های ضروری و اساسی جامعه و ارائه خدمات مفید و ارزشمند به نیازمندان در ۱۷ آذرماه سال گذشته تأسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه این صندوق تحت نظارت بانک مرکزی است، افزود: صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد با الهام از تعالیم عالیه دین مبین اسلام با هدف غیرانتفاعی جهت رفع نیاز اشخاص حقیقی و همچنین اشخاص حقوقی که به امور خیریه می‌پردازند رسماً فعالیت خود را در قالب یک شعبه در مرکز استان سیستان و بلوچستان شروع کرده است.

شهرکی با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه در زمینه‌های ایجاد اشتغال، هزینه‌های ازدواج، جهیزیه، درمان بیماری، ساخت، تأمین و تعمیرات مسکن و کمک‌هزینه‌های تحصیلی از محل مانده منابع این صندوق انجام می‌شود، ادامه داد: در سه ماهه آخر سال گذشته ۴ هزار و ۱۲ فقره تسهیلات کارگشایی و اشتغال با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیاردتومان در اختیار مددجویان و خانواده‌های نیازمند در استان قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال ۳ هزار و ۹۸۷ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی و کارگشایی به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت شد تا بتوانیم بخشی از مشکلات آنان را رفع کنیم.

وی بابیان اینکه در این مدت بیش از یک میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای فعالیت نیرو‌های جوان جویای کار در طرح‌های در دست اجرای استان، پرداخت‌شده است، یادآور شد: تاکنون ۲۳۳ طرح اشتغال و خودکفایی مددجویان در زمینه‌های کشاورزی، دام‌پروری، خدمات، صنایع‌دستی، شیلات و حمل و نقل از محل تسهیلات قرض‌الحسنه این نهاد محقق شده است.

شهرکی با اشاره به اینکه میزان پرداخت تسهیلات این صندوق نسبت به پیش‌بینی‌های صورت گرفته افزایش داشته است، افزود: در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی ۹ میلیارد و ۶۳۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به مددجویان و نیازمندان از طریق صندوق امداد ولایت اختصاص یافته است.

انتهای پیام/پ

 

 سپرده‌گذاری  خیران  در صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.