رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

برگزاری جشنواره گردو درلرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: این جشنواره در روزهای سه شنبه و چهار شنبه ۲۱ الی ۲۲ شهریور در سراب کهمان شهرستان سلسله برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان هدف از برگزاری این جشنواره را توجه تصمیم گیران و تصمیم سازان امور اجرایی به بخش کشاورزی،معرفی پتانسیلها و توانمندیهای بخش کشاورزی لرستان،توسعه گردشگری باغی در استان لرستان،بررسی چالشها و فرصت های توسعه کشاورزی منطقه با حضور مسئولین،توسعه بازاریابی و تجلیل از کشاورزان برگزیده بر شمردند.


وی با بیان اینکه معاونین تخصصی وزارت جهاد کشاورزی،رؤسای سازمان جهاد کشاورزی ۱۰ استان برتر تولید کننده گردوی کشور و مسئولین استانی در این جشنواره حضور خواهند داشت، افزود: برنامه های متنوعی از جمله برگزاری کار گاههای آموزشی ٬ ترویجی برای باغداران منطقه، عرضه مستقیم محصولات تولیدی زنان روستایی لرستان و عرضه مستقیم گردو تدارک دیده شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:برپایی غرفه های آخرین یافته های فناورانه،نو آورانه و تحقیقاتی در رابطه با فعالیت های باغبانی و تولید گردو،برگزاری نشست تخصصی برای فرصتها و چالشهای توسعه کشاورزی در شهرستان سلسله،رونمایی از تمبر یاد بود و تجلیل از کشاورزان و باغداران نمونه از دیگر برنامه های جانبی برگزاری این جشنواره است.

گفتنی است در شهرستان سلسله از سطح هزار و ۸۰۰ هکتار باغات گردوی این شهرستان ۴ هزار تن گردو برداشت می‌شود که ۳۰ درصد گردوی تولیدی لرستان است.

انتهای پیام/م

جشنواره گردو درلرستان برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.