فرماندار بروجرد:

ظرفیت های بالای بروجرد برای سرمایه گذاری خارجی

فرماندار بروجرد گفت: شهرستان بروجرد به عنوان یک شهر صنعتی در لرستان ظرفیت‌های بالایی برای سرمایه گذاری خارجی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کورانی فر، معاون استاندار لرستان و فرماندار ویژه بروجرد در نشست هیات تجاری بلغارستان در فرمانداری بروجرد گفت: شهرستان بروجرد با قدمت حدود هشت هزار ساله، دارای پتانسیل‌های بالایی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و صنعتی است.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه این شهرستان به اندازه کل استان لرستان بنا و اثر تاریخی دارد، گفت: ۴۷۰ اثر تاریخی در شهرستان بروجرد وجود دارد که از این تعداد ۱۷۰ اثر به ثبت ملی رسیده اند.


کورانی فر افزود: بروجرد در حوزه صنایع دستی نیز از دیرباز معروف بوده و ۴۰ حرفه سنتی در بروجرد وجود دارد که بیشتر آن‌ها هم اکنون رونق دارند.


وی با اشاره به آب و هوای معتدل بروجرد گفت: میانگین بارش باران در بروجرد سالانه ۵۰۰ میلیمتر است که با داشتن رودخانه‌های پر آب سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب از سرچشمه‌های بروجرد جاری می‌شود.


معاون استاندار لرستان با اشاره به طبیعت بکر و زیبای بروجرد گفت: در حوزه کشاورزی نیز شهرستان بروجرد قطب تولید میوه‌هایی مانند سیب، آلو، گردو و زرد آلو است.

کورانی فر گفت: کار اقتصادی و سرمایه گذاری در بروجرد در کمترین زمان ممکن منجر به برگشت سرمایه می‌شود.


وی در ادامه افزود: شهرستان بروجرد دارای نیروی انسانی جوان و نخبه است که ایده‌های آنان قابلیت تبدیل شدن به سرمایه‌های کلان را دارد.


کورانی فر، فرماندار بروجرد گفت: شهرستان بروجرد به دلیل قرارگرفتن در کریدور جنوب به شمال و غرب، دسترسی آسان به حمل و نقل ترکیبی را داراست.


در این نشست سرپرست هیات تجاری بلغارستان ضمن ابراز خرسندی از سفر به بروجرد به عنوان صنعتی‌ترین شهر لرستان گفت: به عنوان نماینده کشور بلغارستان خواستار سرمایه گذاری متقابل در لرستان و بروجرد هستیم.


اعضای هیات تجاری بلغارستان در ادامه سفر به برروجرد از کارخانه داروسازی زاگرس فارمد پارس، تولید کننده دارو‌های دامی و کارخانه هارد پیچ، تولید کننده میخ و پیچ بروجرد بازدید کردند.


انتهای پیام / د

ظرفیت های بالای بروجرد برای سرمایه گذاری خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.