در واکنش به بحران یمن؛

انتقاد 57 سازمان حقوقی از شورای حقوق بشر سازمان ملل

پنجاه و هفت سازمان حقوقی بین المللی و یمنی خواستار تحقیقی مستقل و شفاف درباره جنایت‌های رژیم سعودی و هم پیمانانش علیه مردم یمن شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، پنجاه و هفت سازمان حقوقی بین المللی و  یمنی با انتقاد از تسلیم شدن شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در برابر فشارهای سعودی ها درخواست کردند تحقیق مستقل و شفافی درباره جنایات رژیم سعودی و هم‌پیمانانش علیه مردم یمن انجام بگیرد.
 
سازمان دیده بان حقوق بشر و پنجاه و شش سازمان غیردولتی یمنی و بین المللی در نامه‌ای از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواستند درباره تجاوزهای صورت گرفته در یمن یک تحقیق مستقل بین المللی انجام دهد. 
 
این سازمان‌ها از اینکه شورای حقوق بشر دو بار در برابر فشار ائتلاف عربستان سعودی تسلیم شده است، انتقاد کردند.
 
محمد حسین الموسوی گزارشگر العالم در گزارشی در این باره گفت: به رغم چشم پوشی نهادهای بین المللی بر جنایات ائتلاف سعودی ضد یمنی‌ها جهان از نقض حقوق بشر در یمن به تنگ آمده است.
 
جان فیشر مدیر دفتر دیده بان حقوق بشر در ژنو از اینکه شورای حقوق بشر دو بار در برابر فشارهای ائتلاف عربستان سعودی تسلیم و باعث شده است تا از اتخاذ یک موضع اصولی در باره جنایت‌های مداوم جنگی و بدترین بحران جهان در یمن جلوگیری شود، انتقاد کرد. 
 
او از دولت ها خواست تا در نشست آینده شورای حقوق بشر که قرار است در ماه سپتامبر آینده برگزار شود زیر بار فشار سیاسی نروند.
 
 
انتهای پیام/
 

57 سازمان حقوقی بین المللی و یمنی به شورای حقوق بشر سازمان ملل اعتراض کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار