پاسخ موشکی دوباره کره شمالی به مانور نظامی آمریکا

پیونگ یانگ در واکنش به مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی برای دومین بار طی یک هفته گذشته اقدام به انجام یک آزمایش موشکی کرد.

پاسخ موشکی دوباره کره شمالی به مانور نظامی مشترک آمریکا در شرق آسیابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالیکه تنها دو روز از آزمایش موشکی قبلی کره شمالی در دریای ژاپن می‌گذرد، این کشور شب گذشته (بامداد سه‌شنبه به وقت محلی) یک موشک میان‌برد دیگر را در واکنش به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شرق آسیا به سمت ژاپن شلیک کرد.

پیونگ‌یانگ هفته گذشته هشدار داده بود که مانور نظامی 10 روزه آمریکا و کره جنوبی در اطراف شبه‌جزیره کره در شرایطی که جامعه جهانی نگران افزایش تنش در این منطقه است،‌ باعث "ورود منطقه به مرحله غیرقابل‌کنترلی از جنگ هسته‌ای" خواهد شد.

کره شمالی روز شنبه در اولین واکنش به این رزمایش سه موشک کوتاه‌برد را به طور همزمان به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. اما موشک میان‌بردی که این کشور شب گذشته آزمایش کرد با طی 2700 کیلومتر، برای اولین بار از آسمان ژاپن عبور کرد و در منطقه در شرق ژاپن در داخل دریا فرود آمد.

پاسخ موشکی دوباره کره شمالی به مانور نظامی مشترک آمریکا در شرق آسیا

«شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که بلافاصله پس از آگاهی از آزمایش موشکی کره شمالی، با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این باره صحبت کرده و هر دو طرف در این تماس تلفنی با افزایش فشارها بر پیونگ‌یانگ موافقت کرده‌اند.

آمریکا هفته گذشته در حالی اقدام به آغاز رزمایش نظامی مشترک 10 روزه خود با کره جنوبی کرد که با اعلام انصراف کره شمالی از حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در جزیره گوام، تنشهای اخیر میان دو کشور تا حد زیادی کاهش یافته بود.

با این حال، برگزاری این رزمایش با وجود هشدارهای قبلی کره شمالی بار دیگر باعث افزایش تنش در این منطقه شده است.

قرار است شورای امنیت سازمان ملل با درخواست ژاپن و کره جنوبی امشب درباره آزمایش موشکی جدید کره شمالی تشکیل جلسه دهد. در نشست قبلی این شورا در ماه گذشته، قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی با اکثریت آرا تصویب و تحریم‌های جدیدی علیه صادرات این کشور درنظر گرفته شد. 

انتهای پیام /

عبور موشک کره شمالی از آسمان ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
این کشور کره شمالی واسه هرکجا هم بد باشه برا ما ها که خیلی خوبه همچین این امریکا را گوشمالی میده دمشون گرم
Germany
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
اگه دردنیا دوتاکشور دیگه غیر کره شمالی وجودداشت امریکا پاازگلیم خوددرازنمیکردوارامش وصلح جهانیرو بسخره نمیگرف
-
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
دمش گرم رو نمیده به آمریکا و دارو دستش
آخرین اخبار