نظرسنجی: بیشتر آمریکایی خواستار استراتژی «صبر» در قبال کره شمالی هستند

بر اساس نظرسنجی دانشگاه هاروارد بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند دونالد ترامپ در اظهاراتش علیه کره شمالی زیاده‌روی کرده است.

بیشتر آمریکایی خواستار استراتژی «صبر» در قبال کره شمالی هستندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرد کره شمالی در صورت تهدید دوباره آمریکا با آتش و خشم مواجه خواهد شد که نظیر آن را جهان تاکنون ندیده است. اظهاراتی که واکنش منفی بسیاری از مقامات داخلی و خارجی را علیه ترامپ در پی داشت.

به همین منظور، مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه هاروارد با همکاری موسسه تحلیلی «هریس» با انجام یک نظرسنجی عمومی از مردم آمریکا خواست تا نظر خود را در خصوص اظهارات ترامپ علیه کره شمالی ارائه دهند.

بر این اساس، ۵۶ درصد شرکت کنندگان معتقدند ترامپ در اظهاراتش علیه کره شمالی «زیاده روی» کرده است و او راه حلی برای این وضعیت (بحران کره شمالی) ندارد. ۴۴ درصد شرکت کنندگان که به ترامپ رای داده بودند نیز اعلام کردند رئیس جمهور آمریکا اقدام درستی برای رویارویی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی انجام داده است.

همچنین دو سوم شرکت کنندگان (۶۲ درصد) معتقدند کشور آمریکا باید با استراتژی «استقامت» یا همان سیاست افزایش تحریم‌ها که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق این کشور در قبال کره شمالی اتخاذ کرده بود، پیش برود.

در بخش دیگری از این نظرسنجی آمده است: ۹۰ درصد شرکت کنندگان معتقدند باید کره شمالی را از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای بازداشت و فقط ۱۰ درصد اعلام کردند که زرادخانه‌ای مرگبار پیونگ یانگ را باید مجاز دانست.

در نهایت، ۳۵ درصد اعلام کردند چین بیشتر از روسیه و آمریکا قادر است برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی را کنترل کند.

این نظرسنجی با حاشیه خطای ۳ درصد از تاریخ ۱۷ تا ۲۲ اوت با شرکت ۲۲۶۳ نفر که ۳۷ درصد آن‌ها دموکرات و ۳۱ درصد جمهوری خواه بودند، انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار