ادعای سئول درباره آمادگی پیونگ یانگ برای انجام ششمین آزمایش هسته‌ای/ کره شمالی واکنش نشان داد

کره شمالی به ادعای سئول درباره آمادگی پیونگ یانگ برای انجام ششمین آزمایش هسته‌ای واکنش نشان داد.

ادعای سئول درباره آمادگی پیونگ یانگ برای ششمین آزمایش هسته ای/ واکنش تند کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان؛ کره شمالی امروز دوشنبه در واکنشی شدیداللحن به اظهارات قانون‌گذار پارلمان سئول مبنی بر اینکه پیونگ یانگ آماده انجام ششمین آزمایش هسته‌ای خود است، اعلام کرد ادامه مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی، موجب تشدید تنش‌ها در شبه جزیره کره شده و واشنگتن مسئول پیامد‌های فاجعه بار آن خواهد بود.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی موسوم به (NIS) امروز در جلسه غیرعلنی پارلمان این کشور اعلام کرد نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه پیونگ یانگ خود را برای آزمایش هسته‌ای دیگر در سایت زیرزمینی «پیونگی ری» آماده می‌کند.

«کیم بیونگ کی» یکی از قانون‌گذاران حزب حاکم کره جنوبی با اشاره به گزارش سرویس اطلاعات ملی این کشور اظهار داشت پیونگ یانگ تدارک آزمایش هسته‌ای در تونل ۳ و تونل ۳ سایت هسته‌ای پیونگی ری را تکمیل کرده و حفاری تونل ۴ را که سال گذشته متوقف شده بود، از سر گرفته است.

گمانه زنی درباره اینکه آیا کره شمالی در سال جاری میلادی آزمایش موشکی دیگری انجام خواهد داد یا خیر، به بحث داغی در محافل سیاسی تبدیل شده است. آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی در ماه سپتامبر در حالی انجام شد که تحلیلگران مدعی بودند کلاهک هسته‌ای کوچک آن از قدرت کافی برخوردار نبوده و نمی‌توان تایید کرد که یک آزمایش هسته‌ای رخ داده است.

مقامات کره شمالی در واکنش به اظهارات قانون‌گذار پارلمان سئول امروز دوشنبه اعلام کردند واشنگتن به دلیل پیشبرد اقدامات نظامی با سئول در شبه جزیره کره با مجازات سختی مواجه خواهد شد. مانور نظامی آمریکا و کره جنوبی، تنش‌ها در منطقه را به بدترین حالت ممکن تبدیل کرده است و در صورت ادامه این روند، آمریکا مسئول پیامد‌های فاجعه بار آن خواهد بود.

مانور نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا از ۲۰ اوت آغاز شده و به مدت ۱۰ روز ادامه دارد. جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا تأکید کرد که این رزمایش جنبه دفاعی دارد و هدف از این رزمایش آن است که توانایی و آمادگی آمریکا به «دفاع از کره جنوبی و متحدان ما» آزموده شود.

کره شمالی روز شنبه (۲۶ اوت) در واکنش به مانور نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی اقدام به شلیک آزمایشی ۳ موشک کوتاه‌برد به سمت دریای ژاپن کرد. این موشک‌ها حدود ۲۵۰ کیلومتر پرواز کرده و سپس در دریای ژاپن فرود آمده‌اند. ژاپن، کره جنوبی و آمریکا انجام این آزمایش‌ها را تایید کرده‌اند.

کره شمالی در سال‌های اخیر بار‌ها به علت برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد تحریم شده است. با این حال مقامات پیونگ یانگ بدون توجه به تحریم‌ها و ممنوعیت‌هایی که جامعه بین المللی بر ضد کشورشان وضع کرده است، تلاش‌های خود را برای توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای کشورشان تشدید کرده اند.

انتهای پیام/

 

آمادگی کره شمالی برای ششمین آزمایش هسته‌ای

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار