تصمیم جدید آمریکا برای کاهش روادید فرهنگی و کاری بازدیدکنندگان خارجی

دولت آمریکا قصد دارد با کاهش روادید مربوط به برنامه‌های فرهنگی و کاری، مانع از ورود بازدیدکنندگان خارجی به این کشور شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وال استریت ژورنال، دولت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد صدور روادید مربوط به برنامه های فرهنگی و کاری آمریکا – از جمله روادید کارگران تابستانی-- را کاهش دهد.

دونالد ترامپ که پیش از ورود به کاخ سفید، در حوزه املاک و مستغلات فعالیت می کرد و شغل او به گونه ای بود که به کارگران فصلی برای کار در هتل ها و استراحتگاه های خود احتیاج داشت، هم اکنون سعی دارد با انجام اینگونه اقدامات به تعهد خود در خصوص افزایش اشتغال برای آمریکایی ها پایبند باشد.

وال استریت ژورنال در ادامه این مطلب نوشت که دولت آمریکا قصد دارد کاهشی جدی در روادید مربوط به برنامه های فرهنگی و کاری آمریکا از جمله «روادید جی 1» ایجاد کند.

روادید جی 1 روادیدی است که از سوی سفارت آمریکا به اساتید دانشگاه و محققین برای گذراندن دوره فرصت مطالعاتی و اقامت کوتاه مدت چند ساله صادر می شود. روادید جی 1 برای دانشجویان هم صادر می شود؛ اما در حال حاضر قرار نیست در روادید دانشجویان کاهشی صورت بگیرد.

گزارش حقوقی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید برنامه روادید جی 1 شامل 15 بخش است که می تواند هر ساله برای حدود 300 هزار بازدیدکننده خارجی که به فرهنگ و جامعه آمریکا علاقه مندهستند، صادر شود.

انتهای پیام/

تصمیم دولت ترامپ برای کاهش صدور روادید جی 1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار