تاکید مجدد ترامپ بر ساخت دیوار در مرز با مکزیک

رییس جمهور آمریکا در پیامی توییتری، به ضرورت احداث دیوار مرزی با مکزیک به دلیل آمار بالای جرم و جنایت این کشور، تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ -- رییس جمهور آمریکا -- در تشریح ضرورت احداث دیوار مرزی در مرزهای جنوب این کشور اعلام کرد: مکزیک یکی از بالاترین آمارهای جرم و جنایت در جهان را دارد.

بر این اساس، ترامپ با انتشار پیامی در حساب توییتر خود نوشت: درحالیکه مکزیک یکی از بالاترین آمارهای جرم و جنایت را در جهان دارد، در نتیجه ما باید دیوار مرزی را بسازیم.

ترامپ در این باره ادامه داد: مکزیک هم چه از طریق بازپرداخت و چه به روش‌های دیگر بهای آن را خواهد پرداخت.

لازم به ذکر است، ترامپ چه در دوران کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور و چه پس از آن هموراه بر ساخت دیوار مرزی میان کشورش با مکزیک تأکید کرده بود.

ترامپ اول شهریورماه سال جاری در تبیین طرح خود برای ساخت این دیوار گفته بود: بخش‌هایی از خط مرزی به خاطر وجود موانع طبیعی غیرقابل عبور است و در نتیجه لزومی ندارد که در این مناطق دیوار بلندی برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و خلافکاران از مکزیک به آمریکا احداث شود.

وی در ادامه توضیحات خود افزوده بود: خط مرزی ۲ هزار مایل است؛ اما شما ۲ هزار مایل دیوار لازم ندارید؛ چون تعداد زیادی موانع طبیعی در مرز وجود دارد، کوه و رودخانه‌های دهشتناک و مناطقی دورافتاده هستند که واقعا مردم برای عبور از مرز به آنجاها نمی‌روند. طول دیوار مورد نظر احتمالا بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ مایل (حدود ۱۱۲۶ تا ۱۴۴۸ کیلومتر) خواهد بود و لازم است که بتوان از این طرف دیوار، آن طرف دیوار را هم دید.

انتهای پیام/

ترامپ در توییت جدید خود باز هم به مکزیک انتقاد کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار