تأکید مجدد مکزیک بر پرداخت نکردن هزینه ساخت دیوار در امتداد مرز این کشور و آمریکا

وزارت امور خارجه مکزیک در واکنش به توییت اخیر ترامپ اعلام کرد تحت هیچ شرایطی هزینه ساخت دیوار مرزی را پرداخت نخواهد کرد.

تأکید مجدد مکزیک بر پرداخت نکردن هزینه ساخت دیوار در امتداد مرز این کشور و آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از سی ان ان، دولت مکزیک روز گذشته (یکشنبه) بار دیگر تأکید کرد که این کشور تحت هیچ شرایطی هزینه ساخت دیوار در امتداد مرز این کشور را پرداخت نخواهد کرد.

در واقع مکزیک به توییت اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه این کشور واکنش نشان داد. دونالد ترامپ روز گذشته در حساب توییتر خود نوشت: «مکزیک یکی از بالاترین آمارهای جرم و جنایت در جهان را داراست. ما باید دیواری بسازیم. مکزیک هم از راه بازپرداخت و یا راه های دیگر بهای آن را پرداخت می کند.»

در واکنش به این توییت ترامپ، وزارت امور خارجه مکزیک در بیانیه ای اعلام کرد: «مکزیک تحت هیچ شرایطی هزینه ساخت دیوار و یا هر مانع فیزیکی دیگری را در امتداد مرز پرداخت نخواهد کرد. این تصمیم بخشی از راهبرد مذاکراتی مکزیک نیست؛ بلکه یک اصل برای حق حاکمیت و کرامت ملی است.»

وزارت امور خارجه مکزیک همچنین به اظهارات ترامپ در خصوص جرم و جنایات این کشور اشاره و اعلام کرد: جرم و جنایات مکزیک یک «مشکل مشترک» برای هر دو کشور است و تا حدودی به دلیل تقاضای آمریکا برای مواد مخدر مکزیک این مشکل ایجاد شده است. فقط با انجام مسئولیت های مشترک، اقدامات گروهی و اعتماد متقابل می توان بر این مشکل غلبه کرد.

دونالد ترامپ در طول رقابتهای انتخاباتی وعده داد که یک دیوار در امتداد مرز این کشور با مکزیک احداث کند و مکزیک را مجبور خواهد کرد که هزینه آن را بپردازد. رئیس جمهور آمریکا از زمان ورود به کاخ سفید از کنگره درخواست کرده است که بودجه ای را برای ساخت این دیوار اختصاص دهد و سپس از مکزیک درخواست کند که این پول را به آمریکا بازگرداند. این درحالیست که مقامات مکزیک تاکنون بارها اعلام کرده اند که هرگز هزینه ساخت این دیوار را پرداخت نخواهند کرد.


انتهای پیام/

 

مکزیک از پرداخت هزینه دیوار مرزی امتناع کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار