مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق اصفهان خبر داد:

بهره برداری از ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک در شهر اصفهان

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان گفت: به مناسبت هفته دولت، از ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک در شهر اصفهان بهره برداری می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سارا صالحی امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک، ٨٧ مورد از این نیروگاه ها مربوط به سال ٩٢ بوده که به صورت پایدار در حال بهره برداری است.

وی بیان داشت: تا شش ماه آینده نیز از هفت نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۱۵ مگاوات در شهر اصفهان در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به ابلاغیه وزیر نیرو در دولت یازدهم پیرامون خرید تضمینی برق نیروگاه های کوچک، اظهار داشت: تاکنون ۱۵۹ قرارداد خرید تضمینی برق خورشیدی در اصفهان منعقد شده همچنین هشت سامانه خورشیدی برق دار شدند که میزان برق تولیدی آنها ۱۵۲ کیلووات است.

وی با تاکید بر اینکه مجموع انرژی تولیدی نیروگاه های خورشیدی شهر اصفهان ٢٣٣ هزارکیلووات ساعت است، تصریح کرد: این میزان انرژی، برق ١٠٠ خانوار اصفهانی را تامین می کند.

صالحی گفت: مجموع درآمد هشت سامانه برق خورشیدی شهر اصفهان معادل ٨٨ میلیون تومان است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به اینکه قرار است تا پایان سال ٩٦ تمام خدمات شرکت توزیع برق غیرحضوری شود، گفت: استراتژی ما این است که تماس های غیرحضوری برق را که عموما در بخش روشنایی معابر و همچنین قطعی و خاموشی های برق است، کاهش دهیم.

حمیدرضا آقایی با تاکید براینکه در راستای این سیاست تماس های مردم کاهش یافته است، افزود: در سال ٩٣ میزان تماس های مشترکین ٨٠٠ هزار مورد بود که این عدد در سال ٩٤ به ٦٠٠ هزار تماس و در سال ۹۵ به ۵۰۰ هزار تماس کاهش یافته است.

وی افزود: در پنج ماهه نخست امسال میزان تماس های مشترکین برق این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٧ درصد کاهش یافته است.

معاون بهره برداری شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به تبدیل شبکه های فرسوده کابل خودنگهدار برای کاهش خاموشی برق، بیان داشت: در سال جاری قرار است ۶۰۰ کیلومتر از این شبکه ها به کابل خودنگه دار مجهز شود.

وی افزود: از سوی دیگر تبدیل چراغ های ۱۵ هزار جیوه ای به چراغ های LED ۲۰ وات، هوشمندسازی شبکه و تجزیه و تحلیل کنتروهای دیجیتال و غیره از دیگر اقداماتی است که برای جلوگیری از خاموشی و کاهش شکایات مردمی در این راستا صورت گرفته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.