افتتاح طرح های صنعتی همزمان با هفته دولت

طرح های صنعتی استان با اشتغالزایی 270 نفر همزمان با هفته دولت و با حضور صالحی نیا در قم افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛هم‌زمان به هفته دولت چهار طرح صنعتی با حضورحضور صالحی نیا، معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت مسئولان استانی در قم به بهره‌برداری رسید که با بهره‌برداری از این واحدها برای 270 نفر از همشهریان قمی شغل ایجاد خواهد شد.

در سومین روز از هفته دولت از ۴ واحد صنعتی در شهرک شکوهیه با اعتباری بالغ بر ۳۴۵ میلیارد ریال بهره برداری به عمل آمد،یکی از این طرح‌ها واحد صنعتی تولید دوچرخه بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام‌گرفته است که ظرفیت تولید 180 هزار دوچرخه و انواع موتورهای انژکتوری را در طول سال خواهد داشت.

این واحد صنعتی سبب شده است که 70 نفر به‌صورت مستقیم دارای شغل شوند که در برنامه و اهداف بلندمدت آن نیز پیش‌بینی تولید سالانه یک میلیون و 500 دستگاه دوچرخه و موتورهای انژکتوری دیده‌شده است.

واحد صنعتی تواید موتورسیکلت نیز دیگر طرحی است که در زمینی بالغ‌بر 19 هزار مترمربع ساخته‌شده است که با رونق تولید می‌تواند استان را به‌عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید موتورسیکلت در کشور برساند.

با افتتاح از این واحد صنعتی سبب اشتغال 90 نفر به‌صورت مستقیم تأمین خواهد شد که می‌تواند نقش بسزایی در رساندن استان به جایگاه واقعی خود درزمینهٔ صنعت داشته باشد.

سرمایه‌گذاری در بخش پارچه و نساجی از دیگر اقدامات و طرح‌هایی بود که هم‌زمان با هفته دولت در استان به بهره‌برداری رسید که برای تجهیز و بهره‌برداری از آن بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار صرف شده که قم را به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی پارچه در کشور تبدیل خواهد کرد.

این واحد صنعتی در مساحت 7 هزار متر احداث‌شده و سالانه توانایی تولید بیش از 3 میلیون مترمربع انواع پارچه را خواهد داشت که به‌صورت مستقیم برای 85 نفر شغل ایجاد می‌کند.

کارخانه صنعتی تولید تشک چهارمین طرحی بود که در هفته دولت در قم به بهره‌برداری رسید که برای آن سرمایه‌ای بالغ‌بر95 هزار میلیارد ریال سرمایه ثابت و 600 هزار دلار نیز برای تجهیز ماشین‌آلات پول هزینه شده که سبب اشتغال 30 نفر را به‌صورت مستقیم می‌شود.

هر چهار طرح صنعتی دیروز در شهرک شکوهیه استان به بهره‌برداری رسید درحالی‌که قم به‌جز شهرک صنعتی شکوهیه 6 شهرک صنعتی دیگر را نیز در خود جای داده است که شایسته است با رونق کسب‌وکار در آن‌ها نیز مسئولان اهتمام بیشتری از خود به خرج دهند.

احمد امیرآبادی فراهانی و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نمایندگان استان قم در مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت کشور در آیین افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی حضور داشتند.

افتتاح طرح های صنعتی همزمان باهفته دولت

افتتاح طرح های صنعتی همزمان باهفته دولت

افتتاح طرح های صنعتی همزمان باهفته دولت

افتتاح طرح های صنعتی همزمان باهفته دولت

افتتاح طرح های صنعتی همزمان باهفته دولت

افتتاح طرح های صنعتی همزمان باهفته دولت

انتهای پیام/ح

افتتاح طرح های صنعتی با حضور صالحی نیا و همزمان باهفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار