رئیس کمیسیون فرهنگی شورای قم :

تدوین اطلس فرهنگی اجتماعی دردوره پنجم شورا

حجازی گفت:اطلس فرهنگی اجتماعی شهر در دوره پنجم شورا تدوین شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛طوبی حجازی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم سه شنبه شب در آخرین نشست اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر قم که با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم، خلیلی رئیس دادگستری استان، سیدمرتضی سقائیان‌نژا شهردار، سیدمهدی صادقی استاندار و اعضای دوره چهارم و پنجم شورای شهر، مدیران شهری و استان در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اقدامات کمیسیون فرهنگی اجتماعی دوره چهارم شورای شهر قم گفت: کل جلسات طی چهار سال 162 جلسه بوده که مصوبات جلسات رسمی 28 مورد بوده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی 142 جلسه با نهادها و دستگاه‌های مختلف طی این مدت داشته است گفت: در این مدت 225 نامه مردمی داشتیم که پیگیری و بررسی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: برنامه‌های کمیسیون براساس وظیفه ذاتی که در زمینه کارهای فرهنگی اجتماعی بر عهده دارند بسته شد تا کارها بیشتر به صورت مشارکتی و نظارتی باشد.

وی افزود:با بیان اینکه در مدیریت شهری اختیارات قانونی و ظرفیت‌های خوبی برای بالندگی و کارهای متنوع در حوزه فرهنگی پیش‌بینی شده است ، می‌توان از آنها برای مشارکت با نهادهای دیگر برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی استفاده کرد.

حجازی بیان کرد:با تاکید بر اینکه سعی ما بر این بود که شهرداری از یک سازمان خدماتی به سازمانی خدماتی فرهنگی تبدیل شود ، با این اینکه می‌توانستیم شاهد اثرات مثبت براساس تجربه شهرهای دیگر باشیم.

وی ادامه داد:با بیان اینکه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم محله محور و مسجد محور شده است،طی مدت کوتاهی که به این شکل فعالیت شده شاهد بهبود بسیار خوبی در شرایط فرهنگی اجتماعی شهر بوده‌ایم.

حجازی گفت: در آینده نیاز است در حوزه زیرساختی در شهر اقدامات ویژه‌ صورت گیرد تا بتوانیم در این مراکز فعالیت‌های فرهنگی را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به تدوین سند قم 1400 گفت: با این وجود ما برنامه اجرایی جامع را نداریم که امیدواریم در حوزه فرهنگی برای دور بعد این اقدام صورت گیرد.

عضو شورای شهر قم بر ضرورت تدوین اطلس فرهنگی اجتماعی شهر تاکید کرد و گفت: اگر این کار صورت گیرد بسیاری از مشکلات رفع شده و شاهد هزینه کمتر در حوزه فرهنگی در شهر و اثربخشی بیشتر خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

تدوین سند قم 1400

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار