قم؛

تدوین اطلس طبیعت گردی قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت :نذرطبیعت کارفوق العاده ای است که بامدیریت صحیح وعلمی امکان پذیر است.

   به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان ازقم دانیالی در همایش تجلیل از محیط بانان نمونه کشوری که عصر دوشنبه در سالن شهید مطهری ساختمان اداری آستانه مقدسه قم برگزار شد، با گرامیداشت مقام شهدای محیط زیست،گفت: قم به‌رغم اینکه کمتر از یک درصد مساحت کشور را به خود اختصاص می‌دهد اما از حجم وسیعی از مناطق با اهمیت محیط زیستی بهره‌مند است و ۳۵ درصد استان جزو تالاب‌ها و مناطق حفاظت شده محسوب می‌شود.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه بیش از ۳۵ درصد از مساحت قم را تالاب‌ها و مناطق حفاظت شده تشکیل می‌دهد از تدوین اطلس طبیعت گردی این استان خبر داد.

وی از قم به عنوان یکی از استان‌های مخصوص محیط زیستی کشور نام برد و افزود: یک سری تفاهم نامه‌های کاربردی و اجرایی با مراکز حوزوی و دانشگاهی در حوزه محیط زیست بسته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم از اجرایی شدن آموزش مسائل محیط زیست با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و تأکید کرد: نذر طبیعت کار فوق العاده‌ای است که می‌تواند با مدیریت علمی و صحیح و استفاده از فضای مجاز در حفظ محیط زیست کمک کننده باشد.

وی به اقدامات شکل گرفته در حوزه محیط بان مجازی با کمک محیط بان  بحری اشاره و تأکید کرد: جذب بیش از ۵۰۰ هزار مخاطب مجازی محیط زیست در زمان بسیار اندکی حاصل این تلاش بوده است.

دانیالی با اشاره به ایجاد اطلس طبیعت گردی در استان قم، عنوان کرد: ۱۰ درصد از محیط استان تالابی است که سالها مغفول مانده بود و برای اولین بار توجه به این تالاب‌ها معطوف شده و اعتبارات تالابی به استان قم اختصاص یافت.

وی ادامه داد: داشته‌های عمرانی ما برای اولین بار ۳۰۰ درصد افزایش یافته و پاسگاه محیط بانی استان قم تشکیل شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: با قدردانی از ان جی او ها و سازمان‌های مردمی محیط زیستی، امیدواریم که با همکاری مردم و سازمان‌ها مردمی و البته مسئولان در سطح ملی بتوانیم گام‌های مثبتی در زمینه محیط زیست استان برداریم.

انتهای پیام/ح

اختصاص اعتبارات تالابی به استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار