پرداخت 40 میلیارد ریال تسهیلات زود بازده اشتغال به مددجویان خراسان شمالی

امسال بیش از 230 فقره طرح اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان خراسان شمالی ایجاد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، مرادی معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه در سال 96  قرار است در رشته های کشاورزی،دامپروری،شیلات،صنایع دستی ،فعالیت های صنعتی ومعدنی وخدمات بیش از دو هزار شغل ایجاد شود، افزود: امسال 30 طرح با اعتبار بیش از یک میلیارد ریال در بخش کار انگیزی،16  طرح با اعتبار 740 میلیون ریال در بخش توان افزایی و184 طرح با اعتبار حدود 32 میلیارد ریال در بخش های خود کفایی به اجرا رسیده است.

وی میزان تسهیلات پرداخت شده برای راه اندازی این طرح ها را حدود 40 میلیارد ریال از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و منابع داخلی کمیته امداد عنوان کرد و افزود: 22 میلیارد ریال از این تسهیلات از محل منابع داخلی کمیته امداد تامین شده است و باقی مانده نیز از محل تسهیلات بانکی با سود چهار درصد با باز پرداخت طولانی مدت به مددجویان اعطا شده است.

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان با یادآوری اینکه امسال 36 طرح اشتغال مولد مددجویان که در سال های پیش راه اندازی شده بودند موفق به اخذ وام توسعه شدند، گفت: در این بخش هم حدود هفت میلیارد ریال اعتبار در سرفصل های منابع بانکی و منابع داخلی کمیته امداد به 36 طرح اشتغال فعال استان خراسان شمالی پرداخت شد.

مرادی با بیان اینکه در سال 96 برای 131 زن سرپرست خانوار اشتغال زایی انجام شده است،افزود : از مجموع 230طرح به اجرا رسیده ،131 طرح برای زنان سرپرست خانوار و 99 طرح هم برای مردان به مرحله اجرا رسیده است.

امسال 21 میلیارد و615 میلیون ریال تسهیلات در  حوزه اشتغال زایی زنان صرف شده است و بیش از 18 میلیارد نیز به مردان تسهیلات پرداخت شده است.

وی با اشاره به همکاری بانک ها در پرداخت میزان تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، گفت: تعامل و همکاری بانک ها با این نهاد موجب شده است که سقف تسهیلات پرداختی در سال جاری افزایش یابدو اعتبارات اشتغال مددجویان در سال 96 نسبت به سال 95  بیش از 140 درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ط

اشتغال زایی 131 زن سرپرست خانوار در سال 96

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.