مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان;

افزایش پوشش اینترنتی روستاهای استان سمنان

در حال حاضر 160 روستای استان سمنان دارای پوشش اینترنتی هستند و تا پایان سال 96 ، این پوشش افزایش می یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مسعود میررضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: پوشش اینترنتی روستایی استان سمنان تا پایان سال 96 از 70 به 95 درصد افزایش می‌یابد.


وی با اشاره به این که پوشش اینترنت پهن باند در روستاهای بالای 20 خانوار در سراسر کشور اجرایی می شود تصریح کرد: با سفر رئیس جمهوری به سمنان در فروردین 95 مقرر شد ارایه اینترنت به روستاهای بالای 10 خانوار استان نیز انجام شود و در حال حاضر 70 درصد روستاهای بالای 10 خانوار استان سمنان زیر پوشش اینترنت پهن باند قرار دارد.


میررضایی به سه روستای میرحاج، ابرسج و دشت شاد شهرستان شاهرود که در طرح USO95 قرار داده شده و برای ارتباط دهی تلفن همراه به سازمان تنظیم مقررات رادیویی معرفی شده اند اشاره کرد و گفت: تمام روستاهایی که از طریق بخشداری ها و فرمانداری ها به دلیل نداشتن پوشش تلفن همراه و یا ثابت به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان معرفی شده بودند در طرح USO95 قرار داده شدند.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به این که استفاده از فناوری اطلاعات تنها راهکار توسعه رونق و تولید برای مشکلات کشاورزان ، صنعتگران و گردشگران برای خدمات بهتر و فروش بدون واسطه محصولات و افزایش بهره وری است تصریح کرد : توسعه شهر هوشمند و دولت الکترونیک از اهداف اصلی توسعه اینترنت در استان سمنان است.


وی تصریح کرد: طرح 10 هزار کنتور آب هوشمند فهام از اول شهریور سال 96 در استان سمنان با روش خرید تضمینی بی. او. تی از سوی  بخش خصوصی اجرا می شود.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از اهداف راه اندازی این کنتورهای هوشمند را حذف قبض های کاغذی و حذف نیروی انسانی به منازل برشمرد و گفت: ایجاد بوستان اینترنت اشیا برای اولین بار در استان سمنان بعد از استان البرز در دستور کار قرار دارد.


انتهای پیام / ه


در حال حاضر 70 درصد روستاهای بالای 10 خانوار استان سمنان زیر پوشش اینترنت پهن باند قرار دارد


منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.