سمنان;

افتتاح بیش از 10 پروژه مخابراتی در استان

مدیرعامل مخابرات استان سمنان گفت : 19 پروژه مخابراتی با اعتباری بیش از 241 میلیارد ریال در استان سمنان به‌زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مجید دارائی مدیرعامل مخابرات استان سمنان در نشست خبری خود از برنامه‌ریزی این استان برای 30 هزار ظرفیت‌سازی در حوزه "اف تی تی اچ" در سال 96 خبر داد و گفت: تاکنون حدود 18 هزار ظرفیت‌سازی در این بخش صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در همین راستا امسال بیش از 18 هزار به منازل اتصال صورت خواهد گرفت ادامه داد: علاوه بر این در تلاشیم در سال 96 همچنین 1500 تلفن مبتنی بر "آی پی"در استان واگذار کنیم.

دارائی با بیان اینکه استان سمنان از نظر خدمات دیتا از استان‌های پیشرو در کشور است تصریح کرد: در حال حاضر تمام شهرهای استان سمنان به اینترنت نسل سوم مجهزند ضمن اینکه شهرهای پرجمعیتی همچون سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان نیز تحت پوشش اینترنت نسل چهارم و" پی تی اس" قرار گرفتند که استان از این نظر در صدر استان‌های کشور است.

دارائی با اشاره به ضریب بالای نفوذ اینترنت در استان سمنان اظهار کرد: در حال حاضر سمنان با ضریب50 درصد نفوذ خانوار «ای دی اس ال» حائز رتبه اول در کشور است.

وی با اشاره به پوشش بالای استان در اینترنت نسل چهارم بیان کرد: تلاش ما بر این است که محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان نیز این پوشش برخوردار شوند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی ویژه این استان گفت: تقریبا 640 کیلومتر از محور مهم و پرتردد حرم تا حرم در استان سمنان واقع شده و تلاش ما بر این است که این محور از پوشش مناسبی برخوردار شود.
انتهای پیام / ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار