سمنان؛

تفکیک ترافیک داخلی و خارجی اینترنت در استان

تفکیک ترافیک بین‌الملل از ترافیک داخلی اینترنت در استان به صورت کامل اجرایی شد.

 
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛  مسعود میررضایی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: این طرح با هدف کاهش هزینه و افزایش سرعت دسترسی به سایت های داخلی در استان سمنان اجرایی شده است و با استفاده از این طرح، قیمت تعرفه داخلی 50 درصد از تعرفه بین‌الملل ارزان ‌تر محاسبه می شود.
مسعود میررضایی افزود : برای ورود به برخی از سایت ها، کاربران ایرانی مجبور به استفاده از سرورهای برون مرزی بودند و به این منظور هزینه استفاده از اینترنت آن ها به صورت ترافیک بین‌الملل محاسبه می شد که با اجرای این طرح این مشکل برطرف شده است.

وی تصریح کرد: در پنج نقطه از ایران نقطه تبادل اینترنت و اطلاعات یا آی. ایکس. پی مشخص شده است که این نقاط داخلی هستند و تبادل اطلاعات را به صورت داخلی انجام می دهند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان اظهار داشت : نزدیک ‌ترین نقاط تبادل اینترنت داخلی نسبت به سمنان استان های تهران و خراسان رضوی است.

 

میر رضایی بیان کرد : کاربرانی که از پایگاه های اینترنتی داخلی استفاده می کنند، می توانند با پرداخت هزینه کمتر از حجم اینترنت بیشتر استفاده کنند یا به عبارتی حجم اینترنت مصرفی آنها 2 برابر می شود.

 

وی افزود: همزمان با تفکیک ترافیک داخل از ترافیک بین‌الملل، اپراتورها و شرکت های ارایه دهنده اینترنت و بسته های اینترنتی ملزم هستند برای ترغیب کاربران ایرانی به استفاده از سایت های داخلی 50 درصد تخفیف برای کسانی که به نشانی‌های اینترنتی داخلی مراجعه می کنند اعمال کنند که این مساله در استان سمنان نیز عملیاتی شده است.

 

انتهای پیام / ذ


کاهش هزینه دسترسی به سایت های داخلی در استان اجرایی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.