یزد؛

دیدار امام جمعه شهرستان اردکان با جمعی از خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه

به مناسبت روز خبرنگار جمعی از خبرنگاران و اعضای بسیج رسانه با امام جمعه شهرستان اردکان دیدار کردند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام سید اسماعیل شاکرامام جمعه اردکان گفت : شکایت مسئولان از خبرنگاران این است که بدون اطلاع آنها مطلبی را در فضای مجازی درج نکنند .

شاکر افزود : وظیفه خبرنگاری حساس و مهم است که هم می تواند برای پیگیری مشکلات مردم و ارتقاء شهر اجر و پاداش زیادی داشته باشد و هم شرایط ویژه خود را حفظ کنند تا پلی باشند بین مردم و مسولان برای درج اخبار صحیح باشند .

وی اظهار داشت : با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام ؛ انصاف درباره مردم سید اعمال می باشد پس انسان نباید از دایره انصاف خارج شود و درباره یک مسئولی قضاوت نابجا داشته باشد.

شاکر عنوان کرد : خطاب به خبرنگاران اگر جایی مشکلی پیش آمد نباید فوراً علنی شود وقتی خواستید مطلبی را بیان کنید خود را بجای آن شخص و یا مسئول قرار دهید سپس آن مطلب را منتشر کنید ما هم باید شرایط مسئولان را در نظر داشته باشیم.

وی تصریح کرد : حساسیت شغل خبرنگاری ایجاب می کند که در تعریف کردن از عملکرد مسئولان و یا نقد کردن آنها باید مرز انصاف را رعایت کرد و خبرنگاران از دایره انصاف خارج نشوند و نه بصورت ناقص نقل قول کنند و نه اخبار را تحریف کنند.

حجت الاسلام شاکر بیان داشت : در حرفه خبرنگاری حاضر نباشید بخاطر جذب مخاطب و جلب نظر مسئولی از دایره انصاف، شرع، عقل و رضایت خداوند خارج شویم.

امام جمعه اردکان در ادامه از صنایع برای حمایت از خبرنگاران اشاره و گفت: صنایع در قبال شهرستان تعهداتی دارند که باید به این تعهدات عمل کنند و این وظیفه شما خبرنگاران است که از این سحق شهر دفاع کنید.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان نیز در سخنان کوتاهی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: بنده شرمنده زحمات خبرنگاران هستم و تلاش می کنیم هرکاری از دستمان بر بیاید برای آنها انجام دهیم چرا که باید شأن و حرمت خبرنگاران حفظ شود.

محمدعلی زمانیان افزود: در عصر ارتباطات اگر خبرنگاران نادیده انگاشته شوند شهر آسیب خواهد دید. وی پیشنهاد داد که پیرو این برنامه جلسه ای دیگر با حضور مسئولان شهرستان برگزار شود تا مشکلات پیش روی این قشر از جامعه نیز رفع شود.

مسئول بسیج رسانه شهرستان اردکان هم با بیان اینکه بسیج رسانه سه سال پیش کار خود را شروع و اکثر خبرنگاران را جذب نموده تصریح کرد : حدود 30 نفر در اولین دوره آموزش خبرنگاری شرکت کرده بودند .

عبدالله مروتی افزود : در این دوره آموزشی 5 نفر به مرحله تکمیلی رسیدند و این باعث شد نیروی خبرنگا بیشتری به فعالیت بپردازند.

وی با بیان اینکه هدف از این اقدام بیشتر همگرایی و هم افزایی خبرنگاران که در محور انقلاب کار کنند و جدا از هر گونه گروه و جناحی فعالیت کنند اظهار کرد:بسیج رسانه در استان یزد موفق بوده است و در این ایام به صورت مداوم در استان و کل کشور در حال فعالیت می باشند.

مروتی از مسئولان بخصوص امام جمعه شهرستان درخواست حمایت نمود تا کار خبر و اطلاع رسانی و اگاه بخشی به مردم در استان و شهرستان به بهترین نحو انجام شود.

در این نشست هریک از خبرنگاران به بیان دیدگاه های خود در خصوص مسائل و مشکلات عرصه خبر و اطلاع رسانی پرداختند و از مسئولان خواستند که حمایت های بیشتری را از خبرنگاران داشته باشند تا بتوانند هرچه بهتر اخبار و رویدادهای شهرستان را پوشش دهند.

انتهای پیام/ ی

5 نفر از داوطلبان بسیج رسانه آماده فعالیت در عرصه خبر نویسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار