جایگاه اول یزد در درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: یزد، در ثبت میزان درصد اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور اول شد.

محمدرضا فلاحتی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: استان یزد رتبه اول را در زمینه میزان درصد اشتغال ثبت شده برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسبت به مجموع اشتغال ایجاد شده استان در بین سایر استان‌های کشور به دست آورد.

وی ادامه داد: میزان تعهد اشتغال استان یزد در سال گذشته (۱۴۰۲)، ۲۳ هزار و ۹۸۵ نفر بوده است، که براساس آمار ثبت شده در سامانه رصد اشتغال، ۲۸ هزار و ۲۰۱ نفر اشتغال در استان در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده که نشان می‌دهد تعهد اشتغال استان بیش از ۱۰۰ درصد محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد عنوان کرد: میزان اشتغال ثبت شده برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان یزد در سال گذشته ۴ هزار و ۸۹۱ نفر بوده که ۱۷/۳۴ درصد از کل ثبت اشتغال استان در سامانه رصد را تشکیل می‌دهد و یزد را در جایگاه اول نسبت به سایر استان‌ها قرار داده است.

وی گفت: استان سمنان و کرمان به ترتیب با ثبت ۱۵/۸۰ و ۱۵/۵۰ درصد بعد از استان یزد، جایگاه دوم و سوم را در زمینه ثبت اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نسبت به مجموع اشتغال ثبت شده این استان‌ها در سامانه رصد کسب کردند.

فلاحتی یادآور شد: در سال گذشته مجموع میزان تعهد اشتغال در کشور یک میلیون و ۸۸ هزار و ۶۰۹ نفر بوده است که بیش از تعهد به میزان یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۱۱۲ نفر در این سال اشتغال ثبت شده است و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با ثبت اشتغال ۱۶۰ هزار و ۳۴۰ نفر، بیش از ۱۲ درصد از مجموع اشتغال‌های ثبت شده را تشکیل دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.