یزد؛

نقش تاثیر گذار روحانیون ورسانه ها درحوزه سواد آموزی

با پرداخت بخشی از یارانه در حوزه سواد آموزی می توان معضل بی سوادی را ریشه کن کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  هادی مقیمی فرماندار اردکان گفت : با بیان اینکه یارانه در تمام حوزه های مختلف پرداخت می شودولی در حوزه دانایی صورت نمی گیرد  و با پرداخت بخشی از یارانه در حوزه سوادآموزی می توان معضل بیسوادی را ریشه کن و اثرات منفی را در زندگی تک تک افراد از بین برده شود .

مقیمی افزود : طول سالهای پیش از انقلاب و قرن گذشته به علت بدبختی های متعدد ؛ مردم بیسواد بودند ولی خوشبختانه بعد از انقلاب تلاش های خوبی در جهت باسوادی و افزایش علم و اگاهی مردم صورت گرفته است و آمار بیسوادی کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت اظهار داشت : در حوزه بیسوادی ؛ تفکیک ایرانی و غیرایرانی وجود ندارد و اعتقاد بر این است که هر کس در یک جامعه زندگی می کند باید باسواد شود.

مقیمی عنوان کرد : متاسفانه برنامه ریزی درستی بعد از انقلاب برای ورود مهاجرین افغانی جهت باسواد شدن آنها نشده است و در این خصوص هزینه هایی پرداخت شده است .

فرماندار اردکان  گفت:برای یک انسان جاهل و بیسواد هر فردی می تواند تصمیم گیری کرد و به راحتی همه چیز تحمیل نمود.

وی درادامه بیان داشت : بحث شناسایی افراد بی سواد در کارخانجات پیگیری شود نقش روحانیون و با توجه به تاثیرگذاری آنها در جامعه و نیز کار کردن رسانه ها در حوزه باسواد کردن افراد گام مهمی در این راه برداشته شود .

معاون سواد آموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت : آمار سال ۹۵ از سر شماری به دست آمده تحلیل شد و خوشبختانه تعداد بی سوادان شهرستان قریب به دوهزارنفر کمتر شده است که این خود نشانه است که در این پنج سال گذشته تمام دستگاهها ،بخصوص آموزش و پرورش و کسانی که متولی امر سواد این شهرستان است.

مرات امین الرعایا افزود : این تعداد فقط شامل افرادی می باشد که بیسوادیشان به نوعی در گروه های اجتماعی خاص رقم می خورد و در سرشماری سال 95 این امار دقیق تری نشان داده شدهداست که چند درصد از این امار اتباع خارجی هستند و چند درصد ایرانی می باشند .

 وی تصریح کرد : برنامه های خوبی پیش بینی شد و دستگاههای متولی امر به نوعی با مصوباتی که در جلسه مطرح شد مسولیتی هایی را به عهده گرفتند که در نشست های بعدی شورای شاهد اجرا و کاهش سطح بیسوادان این شهرستان باشند .

انتهای پیام/ ی

جهل و بیسوادی منشا فقر و بدبختی در جامعه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار