همدان؛

بهره مندی 800 دانش آموز عشایری از امکانات تحصیلی

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: 800 دانش آموز عشایری استان از امکانات تحصیلی بهره مند شده اند.

بهره مندی 800 دانش آموز عشایری از امکانات تحصیلیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی خزاعی مدیر کل آموزش وپرورش استان به مناسبت هفته خبرنگار در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه در استان همدان هیچ دانش آموزی نیست که از امکانات آموزشی  برخوردار نباشد افزود: در استان همدان دانش آموزان دوره ابتدایی از 99 درصد امکانات تحصیلی برخوردار هستند.

وی با اشاره به فراهم شدن زمینه تحصیل برای عشایران دراستان نیز اظهار داشت: پارسال 800 نفر دانش آموز عشایر زیرپوشش آموزش و پرورش بوده اند.

خزاعی توسعه مشارکت مردمی در مدارس را ازجمله مهمترین نقش درمدارس دانست و بیان کرد: استان همدان در زمینه مدارس غیر دولتی  افزایش 2 درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد از مدارس زیرپوشش طرح تعالی مدیریت هستند ابراز داشت: درسال تحصیلی 95-96 بیش از 200 مدارس استان زیر پوشش این طرح بودند.

خزاعی با بیان اینکه هرچقدر مدرسه ومدیریت مدرسه توانمند باشد مشکلات آموزش وپرورش کاهش می یابد ادامه داد: 83 درصد از دانش آموزان تا به امروز در سامانه سنا ثبت نام کرده اند وپیش بینی می شود ثبت نام تا پایان مرداد ادامه داشته باشد.

وی به ستاد اسکان فرهنگیان در استان اشاره و خاطرنشان کرد: 70 هزارو 432 نفر در قالب 19هزارو 565 خانوار در ستاد اسکان مسافران استان پذیرش شده اند.

خزاعی همچنین با اشاره به پایین بودن نرخ شهریه در مدارس غیر دولتی استان اذعان داشت: نرخ شهریه در استان همدان از استان های همجوار پایین تر است.

انتهای پیام/ص

برخورداری از امکانات تحصیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.