مرادی: رکورد المپیک خودم را در اردوی تیم ملی ارتقا دادم/جایگاه هیچ ملی پوشی در وزنه برداری تثبیت شده نیست

قهرمان وزنه برداری المپیک ریو گفت:امیدوارم در رقابت های جهانی آمریکا ضمن کسب مدال رکورد دنیا را هم ارتقا دهم.

سهراب مرادی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،در مورد شرایط اردویی تیم ملی در تهران اظهار داشت:مرحله دوم تیم ملی وزنه برداری از روز گذشته در تهران آغاز شده است. این اردو سه هفته طول می کشد و پس از آن برای برگزاری اردو در سطح دریا به شهرهای شمالی می رویم و در مجموع خوشبختانه شرایط اردو خوب است.

او ادامه داد:محسن بیرانوند مربی جوانی است که به وزنه برداران حاضر در اردوی تیم ملی کمک زیادی می کند و تمرینات مناسبی را برای وزنه برداران تدارک می بیند.اگر بیرانوند عملکرد خوبی در رقابت های داخل سالن ترکمنستان داشته باشد طبق نظر فدراسیون وزنه برداری و شورای عالی این فدراسیون در مسابقات جهانی هم به فعالیت خود ادامه می دهد.

باید به مربی جوانی چون بیرانوند فرصت داد

مرادی درباره تفاوت برنامه های بیرانوند با مربیان  قبلی تیم ملی گفت:باید به مربیان جوانی چون بیرانوند فرصت داد چرا که انگیزه و توانایی بالایی برای هدایت ملی پوشان کشورمان دارد.

قهرمان المپیک ریو درباره سطح مسابقات داخل سالن آسیا بیان کرد:کادر فنی تصمیم گرفت من در این رقابت ها شرکت کنم و با توجه به اینکه مسابقات داخل سالن اسیا 2ماه پیش از رقابت های جهانی آناهیوم آمریکا برگزار می شود می توانم به خوبی خودم را محک بزنم و نقاط ضعفم را از بین ببرم.همچنین در این رقابت ها وزنه برداران ازبکستان و 2کشور دیگر جزء مدعیان هستند اما باید منتظر ماند و دید چه نفراتی در این مسابقات شرکت می کنند.

وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری درباره از دست رفتن فرصت آماده سازی ملی پوشان کشورمان برای مسابقات جهانی آمریکا گفت:زمان خاصی را از دست ندادیم چرا که با توجه به فرصت چهار ماهه باقیمانده تا مسابقات جهانی اگر در حال حاضر به اوج آمادگی برسیم به سرعت افت می کنیم.بنابراین باید به تدریج در اوج قرار گیریم تا برای رقابت های آمریکا مشکلی نداشته باشیم.امیدوارم در آن رقابت ها ضمن کسب مدال رکورد دنیا را هم ارتقا دهم.بدون شک اگر شرایط فراهم باشد توانایی انجام این کار را دارم.

مرادی افزود:در رکورد گیری اردوی ورزقان پنج کیلوگرم بیشتر از رکوردم در مسابقات المپیک ریو وزنه زدم بنابراین قصد دارم با آمادگی کامل در مسابقات جهانی شرکت کنم،همچنین وزنه برداران چین،قزاقستان،ازبکستان و روسیه جزء حریفان اصلی من در آمریکا هستند.

قهرمان آسیا درباره حضور نفرات جوان در اردوی تیم ملی گفت: در کنار من نفرات خوبی در دسته 94 کیلوگرم در اردوی تیم ملی تمرین می کنند که در آینده می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.جایگاه هیچ کدام از ملی پوشان وزنه برداری تضمین شده نیست و آنها برای به عضویت در تیم ملی باید به سختی تلاش کنند.همانگونه که می دانید بسیاری از مدال آوران دنیا در شرایطی موفق به انجام دادن این کار شدند که هیچ کس تصور مدال آوری آنها را نداشت.

او درباره مشکلات مالی فدراسیون وزنه برداری اظهار داشت:هر چند فدراسیون از لحاظ مالی با مشکلات مالی مواجه است اما خوشبختانه تمام امکانات لازم در اختیارمان قرار گرفته و بدون هیچ مشکلی در حال تمرین کردن هستیم.

بهداد و کیانوش جزء برترین های دنیا محسوب می شوند

دارنده مدال طلای مسابقات آسیایی در مورد میزان آمادگی بهداد سلیمی و کیانوش رستمی برای حضور در مسابقات جهانی بیان کرد:کیانوش و بهداد جزء بهترین وزنه برداران هستند و با جدیت تمرینات خود را دنبال می کنند.امیدوارم که آنها هم به آمادگی لازم دست یابند و مدال های خوشرنگی را تقدیم وزنه برداری کشورمان کنند.البته برای ارزیابی عملکرد تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابت های جهانی نیاز به گذشت زمان بیشتری داریم.

مرادی درباره بازگشت سعید علی حسینی به میادین ورزشی گفت:خدا را شاکرم که سعید به وزنه برداری برگشت و امیدوارم در مسابقات پیش رو نتیجه زحماتش را با کسب یک مدال خوشرنگ بگیرد.

او درباره حمایت نکردن علی مرادی از تاماش آیان در انتخابات جهانی IWF و تاثیر این اقدام در ناداوری های احتمالی علیه وزنه برداران کشورمان در مسابقات جهانی  گفت:زمانی که ما به بهترین شکل در مسابقات جهانی حاضر شویم و رکوردهای خوبی را به ثبت برسانیم ایراد گرفتن از وزنه برداران ایرانی توجیه پذیر نیست.ملی پوشان کشورمان جزء قدرت های برتر جهان محسوب می شوند و شک نکنید هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

مرادی درباره مشخص شدن نفرات اعزامی به مسابقات یونیور سیاد جهانی اظهار داشت:نفرات اعزامی به این رقابت ها در اردوهای تیم ملی بزرگسالان تمرین می کنند و باید توانایی های خود را اثبات کنند.در ضمن باید بگویم وزارت ورزش  و کمیته ملی المپیک حمایت خوبی از وزنه برداران ملی پوش انجام می دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.