باقری: فرصتی طلایی نصیب علی حسینی شده است

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری گفت: فرصت خوبی نصیب علی حسینی شده تا بتواند بار دیگر توانایی های خود را در میادین بین المللی به اثبات برساند.

کوروش باقری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، درباره بازگشت سعید علی حسینی به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران اظهار داشت: به نظر من فرصتی خوب نصیب علی حسینی شده تا بتواند پس از پایان محرومیت بار دیگر توانایی های خود را در میادین بین المللی به اثبات برساندزیرا اگر محرومیتش تا چهار سال دیگر پا برجا بود دیگر نمی توانست در مسابقات شرکت کند، خوشبختانه علی حسینی در شرایط آیده آلی قرار دارد و اگر از لحاظ بدنی هم اماده باشد مطمئنا می تواند مانند گذشته خوش بدرخشد.

سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری درباره نتایج نوجوانان و جهان در نپال گفت: علیرغم تمام مشکلاتی که از لحاظ مالی در فدراسیون وجود داشت ولی از نتایج و رنگ مدال های کسب شده در نپال می توان نتیجه گرفت که ورزشکاران خوش درخشیدند. همچنین مسئولان فدراسیون تاکنون حمایت های خوبی را از نوجوانان و جوانان به عمل آورده اند و اگر این حمایت ها همچنان ادامه داشته باشد این ورزشکاران در آینده هم می توانند برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

باقری درباره مرحله نخست اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران که روز چهارشنبه در ورزقان به پایان رسید، گفت: خوشبختانه شرایطی خوبی در آنجا برای وزنه برداران فراهم بود و از مسئولان استان آذربایجان شرقی به دلیل آن که تمام امکانات لازم را در اختیار ورزشکاران قرار دادند تا بدون دغدغه فکری و ذهنی تمریناتشان را پیگیری کنند کمال تشکر و قدردانی را دارم.از طرفی وزنه برداران هم در شرایط آب و هوایی خوبی تمرینات شان را دنبال کردند و  عملکرد کادر فنی تا این مدت رضایت بخش بوده است و امیدوارم بچه ها بتوانند همین روند رو به رشدی را که در پیش گرفته اند، ادامه دهند.

نمی توان مدال بهداد سلیمی را در مسابقات جهانی پیش بینی کرد

او در مورد عملکرد درخشان بهداد سلیمی در تمرینات با وجود مصدومیت گفت: بالاخره این مصدومیت ها در رشته سنگینی چون وزنه برداری برای هر کسی رخ می دهد. فعلا شرایط سلیمی مساعد است ولی به نظرم او با وجود مصدومیت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته است و امیدواریم با توجه به تمریناتی که این ورزشکار سپری کرده باز هم بتواند در مسابقات جهانی وزنه برداری آمریکا مانند گذشته برای کشورمان افتخار آفرینی کند. معتقدم مدال گرفتن در دسته فوق سنگین بسیار سخت است و از الان نمی توان حدس زد که بهداد چه نتایجی را در آنجا کسب خواهد کرد.

کارشناس وزنه برداری کشورمان درباره تیم اعزامی به مسابقات دانشجویان جهان و بازی های داخل سالن بیان کرد: وزنه برداران اعزامی به یونیورسیاد جهانی مشخص شده اند و برنامه ریزی های خوبی هم از سوی مسئولان صورت گرفته تا آنها بتوانند نتایج مناسبی را کسب کنند. ورزشکاران هم به سختی در تلاش هستند تا بتوانند برای کشورمان افتخار آفرینی کنند. برای مسابقات داخل سالن هم کادر فنی نفراتی را انتخاب کردند تا بتوانند با شرکت در این مسابقات در آینده کمک حال تیم ملی باشند.در ضمن کیفیت رقابت های داخل سالن هم خیلی بالا است و شرکت در این مسابقه می تواند فرصتی مناسب برای وزنه برداران جوان باشد تا شایستگی های خود را به اثبات برسانند.

بیرانوند آینده درخشانی در وزنه برداری دارد

سرمربی تیم ملی وزنه برداری با اشاره به عملکرد بیرانوند در تیم ملی وزنه برداری اظهار داشت: این موضوع را باید از مسئولان شورای عالی فنی وزنه برداری جویا شد که عملکرد بیرانوند را چطور ارزیابی می کنند.اما به نظر من بیرانوند جزء افراد تحصیل کرده در ورزش محسوب می شود و به تازگی هم به عضویت کمیته مربیان IWF در آمده است و در طول این مدت او توانسته پله های ترقی را یکی یکی سپری کند و بی شک در صورتی که مسئولان از او حمایت کنند در آینده می تواند کارهای بزرگ تری را انجام دهد..

باقری در پاسخ به این سوال که تیم ملی وزنه برداری چه نتایجی را در مسابقات جهانی آمریکا کسب می کند،تصریح کرد:فکر کنم که می توانیم نتیجه خوبی را در آمریکا کسب کنیم. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که مهم ترین رقیبان ما در این رقابت ها کشورهای چین ، روسیه، گرجستان، آمریکا،لهستان،قزاقستان و ازبکستان محسوب می شوند که می توانند برایمان در آمریکا دردسر ساز شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار