عزمِ‌جزم قانونگذاران آمریکایی برای کشف ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه

سی‌ان‌ان گفت تحقیقات در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر روند اشاعه خبر جعلی و همچنین دیگر موضوعات متمرکز است.

عزمِ‌جزم قانونگذاران آمریکایی برای کشف ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: در حال حاضر، قانونگذاران آمریکایی در تلاش برای کشف این موضوع هستند که چگونه اخبار جعلی در فیسبوک منتشر می شود و چه کسی در ورای این ماجرا قرار دارد.

خبرنگار سی ان ان گزارش داد: به گفته اف بی آی تردیدی وجود ندارد که روسیه از اخبار جعلی برای تأثیرگذاری بر انتخابات سال دو هزار و شانزده آمریکا استفاده کرده است.

بیل پریستپ، مدیر واحد ضد اطلاعات اف بی آی در سخنانی گفت: «آنها طی یک روند تبلیغاتی برای اشاعه اخبار جعلی تلاش کردند و از پایگاه های آنلاین برای اشاعه اطلاعات و قرار دادن شمار زیادی از مردم در معرض این گونه اطلاعات استفاده کردند.» اما آنچه که مسئول دموکرات تحقیق کنگره می خواهد بداند این است که آیا روسیه با ستاد انتخاباتی ترامپ در زمینه انتشار اطلاعات اشتباه درباره هیلاری کلینتون در فیسبوک همکاری داشته است یا خیر.

مارک وارنر، سناتور بلندپایه دموکرات و عضو کمیته اطلاعاتی سنا به مقر فیسبوک در کالیفرنیا سفر کرد. او گفت می خواهد دریابد آیا ستاد انتخاباتی ترامپ به روسیه در انتشار اخبار جعلی در فیسبوک برای هدف قرار دادن کاربران خاص کمک کرده است یا خیر.

وارنر گفت: «من می خواهم تلاش های دیجیتال ستاد انتخاباتی ترامپ را بررسی کنم. این در حالی است که فیسبوک هر گونه مسئولیت در روند برگزاری انتخابات ما را رد می کند. در زمان برگزاری انتخابات فرانسه در فصل بهار نیز سی هزار سایت جعلی ایجاد شد.» سایت های جعلی اقدام به انتشار اخبار جعلی و منفی درباره هیلاری کلینتون نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کردند. اما تئوری دموکرات ها این است که ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه طی این روند با یکدیگر همکاری کردند.

کارشناسان اعلام کرد ایجاد سایت های جعلی قبل از برگزاری انتخابات به صورت قابل توجهی افزایش یافت و بیشتر آنها اخباری منفی درباره هیلاری کلینتون و دموکرات ها منتشر می کردند. این در حالی است که این اخبار جعلی به شبکه های معتبر خبری نسبت داده می شوند. اما ستاد انتخاباتی ترامپ هر گونه همکاری با روسیه را در این باره رد می کند.

رئیس بخش تبلیغات ستاد انتخاباتی ترامپ در گفتگوی تلفنی با سی ان ان گفت: «ما هرگز صفحه فرد دیگری در فیسبوک یا یک منبع دیگر را تأمین مالی نکردیم. ما از هیچ کسی برای اشاعه اخبار در ارتباط با هیلاری کلینتون حمایت نکردیم. ما با انتشار اخبار جعلی درباره هیلاری کلینتون ارتباط نداریم.»

در همین حال فیسبوک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «ما با شماری از مقامات دولتی از جمله سناتور وارنر در تماس بوده ایم که در حال بررسی انتخابات ریاست جمهوری دو هزار و شانزده است. ما به همکاری خود با مقامات و تحقیقات آنها ادامه می دهیم. همان گونه که اعلام کردیم هیچ گونه شواهدی مشاهده نکرده ایم که نشان دهد بازیگران روس در فیسبوک در ارتباط با انتخابات تبلیغ کرده باشند.»

 

انتهای پیام/

 

تلاش‌ها برای پیدا کردن ارتباط روسیه با پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار