بیرجند؛

محافل قرآنی در سه بخش شهرستان طبس برگزار می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی طبس گفت:مسابقات استانی قرآن اوقاف شهرستان طبس در روزهای هجدهم تا بیستم مرداد ماه جاری برگزار می شود.

حجت الاسلام حسن آزاد رییس اداره تبلیغات اسلامی طبس در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی طبس آمادگی هر گونه همکاری در برپایی این مسابقات را دارد،افزود:مهمانسرای اداره تبلیغات اسلامی و دبیرستان علوم و معارف صدرا را جهت اسکان در اختیار قاریان و اوقاف قرار دادیم.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات در روزهای هجدهم تا بیستم مرداد افزود:سعی خواهیم کرد در زمانی که قاریان در این مدت وقت داشتند محافل قرآنی را در سه بخش شهرستان و در روستاها و مساجد برگزار کنیم.

حجت الاسلام آزاد در خصوص تأثیرگذاری این مسابقات گفت:مسابقه ای که در سطح استانی برگزار می شود نهادهای مختلف برای برپایی آن دست اندرکار هستند و هدف اصلی تأثیرگذاری است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی طبس در خصوص نقش این اداره در شناساندن قرآن در جامعه افزود:یکی از مهمترین حوزه های فعالیت ما حوزه قرآنی است و از جمله آن می توان به تشکیل دارالقرآن در سطح کلان کشوری و به تبع در استان و شهرستان طبس اشاره کرد.

وی گفت:کانون فعال قرآن در ادارات، دوره های تربیت مربی، برگزاری کلاس های حفظ، قرائت، تفسیر، روخوانی، روان خوانی، راه اندازی مؤسسات قرآنی از جمله مؤسسه ثامن الحجج، خانه های قرآنی شهری و روستایی، حمایت و پشتیبانی مادی و فرهنگی و معنوی جلسات خانگی قرآن بخشی از فعالیت های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی طبس است.

حجت الاسلام آزاد افزود:تا زمانی که شهرستان طبس جزء استان خراسان رضوی بود از حضور اساتید قرآنی مشهد و زمانی که جزء یزد شد از کارشناسان علوم قرآنی یزد و هم اکنون نیز از اساتید ممتاز قرآنی خراسان جنوبی بهره مند هستیم.

انتهای پیام/غ

هدف از برگزاری مسابقات قرآن،تأثیر گذاری بر جامعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار