ساری،

خطرات امنیتی در کمین استفاده کنندگان شماره مجازی در تلگرام

پلیس فتا مازندران در باره خطرات امنیتی شماره‌های مجازی در تلگرام هشدار داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، پلیس فتا مازندران اعلام کرد برای ایجاد حساب کاربری در تلگرام، کاربر یک شماره تلفن منحصر به فرد را به عنوان شناسه خود باید ارائه دهد تا از طریق آن احراز هویت انجام شود، این حساب کاربری برای پیدا کردن دوستان و آشنایانی که در لیست دفتر تلفن گوشی موبایل شخص save شده‌اند، کاربرد دارد و این اشخاص به صورت خودکار به contact‌های تلگرام کاربر افزوده می‌شوند.


از این رو تنها افرادی قادر به مشاهده شماره تلفن کاربر هستند که پیش از این، شماره او را در حساب خود داشته باشند، اما برخی افراد ترجیح می‌دهند شماره تلفن خود را در این برنامه ثبت نکنند و از انتشار آن جلوگیری کنند و به همین دلیل از شماره‌های مجازی استفاده می‌کنند.


این شماره‌های مجازی با استفاده از برنامه‌ها و وب‌گاه‌هایی که شماره مجازی و موقت در اختیار کاربران قرار می‌دهند، قابل دسترسی است به صورتی که تعداد زیادی شماره تلفن همراه در اختیار این وب گاه‌ها است و آن‌ها را به صورت اشتراک‌های دوره‌ای به کاربران اختصاص می‌دهند و به دلیل رایگان بودن دریافت و ارسال پیامک، کاربران از این شماره‌ها برای ایجاد حساب کاربری در تلگرام استفاده می‌کنند.


شاید استفاده از این شماره‌های مجازی در ابتدا جالب و مفید به نظر برسد، اما مشکلات امنیتی زیادی را در پی خواهد داشت و در واقع درب‌های تلگرام را به سوی سودجویان باز می‌کند.


استفاده از این نرم افزار‌ها اجازه دسترسی به حساب تلگرام را به هزاران نفر دیگر هم می‌دهد، زیرا تعداد شماره‌های این برنامه از تعداد کاربران آن کمتر است و ظرف مدت کوتاهی، شخص دیگری به همان شماره‌ای که چندی پیش به صورت اشتراکی در اختیار شما بوده‌است، دسترسی خواهد داشت و می‌تواند خود را به جای شما جا بزند و مشکلاتی برای شما ایجاد کند.


از طرفی دیگر سیاست تلگرام گونه‌ای است که شماره‌هایی که به صورت مکرر در دستگاه‌های مختلف استفاده شود را مسدود می‌کند، بنابراین ممکن است زمانی که شما در حال استفاده از یک شماره مجازی هستید، تلگرام شماره شما را مسدود کند، زیرا تشخیص می‌دهد که شماره وارد شده شما در دستگاه‌های متعددی مورد استفاده قرار گرفته است.


کارشناسان پلیس فتا به کاربران توصیه می‌کنند حتی الامکان از این شماره‌های مجازی در تلگرام استفاده نکنند و مراقب باشند، در صورت استفاده از این شماره‌ها، طعمه سو استفاده گران قرار نگیرند.


انتهای پیام/ع


هشدار فتا مازندران درباره خطرات امنیتی شماره‌های مجازی در تلگرام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.