حجازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بیماران مبتلا به سکته مغزى چشم انتظار حمایت سازمان‌های بیمه گر

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: با نیمه کاره بودن خدمات سازمان‌های بیمه گر، بیماران مبتلا به سکته مغزی در انتظار حمایت بیمه‌ها هستند.

خدمات نیمه کاره بیمه ها به نفع بیماران نیست/سکته مغزی چشم انتظار حمایت بیمه هاحجازی متخصص مغز و اعصاب در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: دسترسی دارو برای بیماران سکته مغزی موضوعی است که علی رغم حمایت های معاونت درمان وزارت بهداشت به آن توجه جدی نمی شود و این در حالی است که باید بیمه ها تعهدات خود را به طور کامل عملیاتی کنند.

این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: خدمات بیمه‌ها در تحت پوشش قرار دادن دارو‌های سکته‌های مغزی نیمه کاره است و بیماران چشم انتظار حمايت سازمان‌های بیمه گر هستند.

وی گفت: در صورتی که شتاب آگاه سازی در پیشگیری و درمان سکته های مغزی توسط وزارت بهداشت و انجمن سکته مغزی با پوشش بیمه ها همگام شود وضعیت بیماران بهتر می شود.

حجازی تصریح کرد: داروهای سکته مغزی برای فرد بالغ ویال تحت پوشش بیمه است اما اگر ویال دوم نیاز باشد بیمه هزینه دوم را تقبل نمی کند و بیماران سکته مغزی باید هزینه های غیرمنصفانه ای را متحمل شوند.

وی اظهار کرد: پیشگیری از  سکته مغزی جزو اهداف اصلی نظام سلامت است و بنابراين خدمات نیمه کاره بیمه گران منطقی نیست.

حجازی گفت: چندی پیش نیز شاهد معرفی برترین بیمارستان ها در حوزه درمان سکته مغزی و قلبی بودیم که سه دانشگاه تبریز، زنجان و قم در زمینه سکته های مغزی و هفت بیمارستان در زمینه قلب و عروق معرفی شدند.

یک متخصص مغز و اعصاب افزود: حرکت وزارت بهداشت در پیشگیری و درمان گام عملیاتی خوبی است که آغاز شده  و فرهنگ سازی وسیع سکته های مغزی و زمان طلایی در سه ساعت اول نیز گام دیگر در کنترل سکته های مغزی است.

حجازی ادامه داد: در کشور ما دومین عامل مرگ و میر، سکته مغزی است و به نظر می رسد با فرهنگ سازی می توان به جایی رسید که استروک از دومین عامل مرگ در کشور خارج شود.

وی اهتمام وزارت بهداشت در بحث سکته مغزی را انگیزه ای برای ارائه هرچه بیشتر خدمات از سوی انجمن سکته مغزی و متخصصان مغز و اعصاب دانست و مشارکت فعالانه بیمه گران را حسن ختام خدمات به بیماران سکته مغزی برشمرد.

انتهای پیام/

اما و اگرهاى بهبود وضعیت بیماران مبتلا به سکته مغزی در ايران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار