پیوندی عنوان کرد؛

لزوم تشکیل کانون دانش آموختگان پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تامین سلامت و بهداشت وظیفه دولت و همگام با آن مشارکت فارغ التحصیلان پزشکی است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغرپیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در جشن آیین دانش آموختگان دانشگاه شهیدبهشتی که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: فارع التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به عنوان رتبه نخست دانشگاه‌های علوم پزشکی که پیشگام در آموزش و اصلاحات پزشکی به نظام سلامت ورود می‌کنند و باید با حفظ برتری و جایگاه به ارائه خدمات بپردازند.


وی افزود: پاسخگویی اجتماعی شعار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است و پاسخگو بودن در گرو همگام بودن با مردم و نظام سلامت برای رفع مشکلات بهداشت و درمان است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: فارغ التحصیلان باید بدانند کسب دانش به تنهایی راهگشا نیست بلکه باید با تعهد حرفه‌ای و اخلاق منزلت نظام سلامت را حفظ کرد.


وی گفت: تامین سلامت و بهداشت براساس قانون اساسی وظیفه دولت است که فارغ التحصیلان که به نظام سلامت راه می‌یابند باید همگام با دولت با در نظرداشتن اخلاق حرفه‌ای این مهم را در اقصی نقاط کشور نهادینه کنند.


پیوندی با بیان اینکه هویت دانش آموختگان با دانشگاه گره خورده است و نباید این ارتباط قطع شود، گفت: از ارتباط با فارغ التحصیلان عافل بوده ایم و باید با تشکیل کانون دانش آموختگان از سوی معاونت فرهنگی شاهد ارتباط مداوم با فارغ التحصیلان باشیم.


وی افزود: فارع التحصیلی برای پزشکان نباید به منزله پایان کار باشد بلکه با بروز رسانی دانش و مهارت، آموزش مداوم، ارتباط با دانشگاه و شرکت در محافل عمومی به رشد جامعه پزشکی بیافزایند.


وی تصریح کرد: ارتقای بهداشت و درمان فارغ از رشته و مقطع تحصیلی است و بدون حضور همگان رفع مشکلات سلامت منطقی نیست. 


رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: امیدواریم با تدبیر و امید دولت و مشارکت همه جانبه کادر بهداشت و درمان شاهد ارتقای نظام سلامت باشیم. 

انتهای پیام/ 

تامین سلامت و بهداشت وظیفه دولت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار