مدیرکل دفتر بهداشت و بیماری‌های مشترک دامی دامپزشکی:

خراسان جنوبی قطب کنترل بیماری هاری می شود/کنترل بیماری تب کنگو در کشور

مدیرکل دفتر بهداشت و بیماری‌های مشترک دامی دامپزشکی کشور گفت:خراسان جنوبی قطب کنترل بیماری هاری می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ جهان پیما مدیرکل دفتر وزارت بهداشت بیماری های دامی دامپزشکی کشور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت : آزمایشگاه کنترل و پایش بیماری هاری شرق و جنوب شرقی کشور ، در خراسان جنوبی احداث می شود.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری در خاورمیانه به اندازه ایران در دامپزشکی هزینه نکرده است افزود : سازمان دامپزشکی کشور بعنوان مدیر منطقه ای برای کنترل بیماری های دامی با کنترل بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک آغاز به کار کرد.

جهان پیما با بیان این که رونق اقتصادی در دست دامپزشکی است گفت : بیش از 40 درصد اقتصاد خراسان جنوبی در حوزه دام و طیور است و درصورت ورود بیماری به استان 40 درصد اقتصاد استان دچار مشکل می شود.

مدیرکل دفتر وزارت بهداشت بیماری های دامی دامپزشکی کشور افزود : تب برفکی بیماری پرمخاطره ای است که اشتغال ، صنعت ، تولید و صادرات رامی تواند تحت تاثیر قرار دهد که فاز دوم مبارزه با این بیماری 15 شهریور ماه جاری در جمعیت دام سنگین برای 4 ونیم میلیون راس دام اجرا می شود.


وی افزود : 40 میلیون راس دام سبک نیز در این فاز در مقابل بیماری تب برفکی واکسینه می شود.

مدیرکل دفتر بهداشت و بیماری‌های مشترک دامی دامپزشکی کشور با بیان اینکه ما درد دامدار را می‌فهمیم افزود: بیماری تب کریمه کنگو کنترل شده است و خراسان جنوبی برای 4سال متوالی عاری از هرگونه بیماری مشترک بین انسان و دام است .

وی تصریح کرد : از راه های کاهش شیوع تب کریمه کنگو ، آگاهی عمومی و توان تشخیص دستگاه های علوم پزشکی در تشخیص ابتدایی بیماری است.

جهان پیما ایجاد انبار مناسب برای جمع آوری ملزومات دامپزشکی ، تشخیص سریع بیماری و امکانات معاینه در نقطه صفر مرزی از مهمترین امکاناتی است که در توسط دامپزشکی استان در مرز فراهم شده است.


انتهای پیام/ک

احداث آزمایشگاه کنترل و پایش بیماری های شرق کشور در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.