اردیبل؛

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در اردبیل

جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از مجازات‌های جایگزین کاهش می‌‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در نشست فصلی قضات استان اردبیل اظهار داشت: جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از مجازات‌های جایگزین کاهش می‌‌یابد و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم با انجام این اقدامات افزایش آسیب‌های اجتماعی در بین زندانیان و خانواده‌های آن‌ها را در استان به حداقل برسانیم.

وی افزود: یکی دیگر از مواردی که در این زمینه حائز اهمیت بسیار است چگونگی بهره‌برداری از مجازات‌های جایگزین در کاهش جمعیت کیفری است که امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام یافته در این زمینه به تمامی اهداف خود دست یابیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با هدف جایگزینی مجازات حبس کمیته‌ای برای فرهنگ‌سازی و توجیه درون تشکیلاتی و برون تشکیلاتی در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم با اقدامات انجام یافته در اسرع وقت در این زمینه به تمامی اهداف خود دست یافته و شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم.

قاصدی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر با آمار بسیار زیاد زندانیان در ندامتگاه‌های استان روبه‌و هستیم که در حال حاضر حبس همیشه گزینه مناسبی نبوده و به عنوان یک مجازات ثانوی تلقی می‌شود، چرا که آثار و تبعات زیادی دارد که از جمله می‌توان به تبدیل زندانی به یک انسان تنبل، بیکاری گروه فعال جامعه و تراکم زیاد جمعیت در زندان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: باید این موضوع مورد توجه واقع شود که زندان جای افراد بزهکار نیست و بهتر است که کسانی که نظم و امنیت را بر هم می‌زنند و در جامعه فساد ایجاد می‌کنند در زندان بمانند تا شاهد عواقب و مشکلات بعدی در این زمینه نباشیم و بتوانیم با همکاری همدیگر آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم.

 

انتهای پیام/ع

کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.