اردبیل؛

پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زائی در استان اردبیل

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: در استان اردبیل40 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زائی در حال پرداخت است که در صورت استقبال از این تسهیلات و جذب حداکثری این مبلغ افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اقبال عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل که به شهرستان قلعه گنج استان کرمان سفر کرده بود در نشست مدیران بنیاد علوی گفت: این تسهیلات با مشارکت 50 درصدی دولت و بنیاد علوی و توسط بانک سینا در حال پرداخت است و درصورت تقاضای بیش از سهم استان مبلغ ۳۵ میلیارد تومان سهم جذب نشده دیگر استان ها نیز جذب می شود.

وی که در جمع مدیران حوزه اقتصادی استان به شهرستان قلعه گنج سفر کرده بود اظهار داشت :شهرستان خلخال هم پس از گرمی در برنامه ریزی اجرای طرح های اشتغال زایی و توان افزایی دولت با مشارکت بنیادعلوی قرار گرفته است.

در جلسه مدیران حوزه اقتصادی استان اردبیل و بنیاد علوی در قلعه گنج، طرح های اجرا شده در خصوص تحقق اقتصادمقاومتی و ایجاد اشتغال در این شهرستان بررسی و امکان سنجی اجرای طرح های مشابه در استان اردبیل توسط بنیاد علوی و سرمایه گذاران بخش خصوصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مدیران حوزه اقتصادی  استان همچنین  از طرح های اجرا شده توسط بنیاد علوی در شهر قلعه گنج از جمله  شهرک صنعتی، بیمارستان، دامداری، بسیج جوامع محلی روستای مزرعه و طرح های اشتغال زایی و تولیدی بازدید کردند.

عباسی در بازدید از طرح توان افزایی بنیاد علوی گفت: اعتماد متقابل بین مردم و بنیاد علوی سرمایه اصلی و رمز موفقیت این بنیاد در قلعه گنج است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداري اردبيل افزود: می توان گفت قلعه گنج امروز دیگر نام ساده یک شهرستان نیست، بلکه یک پروژه و الگوی توسعه ای محسوب می شود.

وی بیان کرد: همکاری بسیار نزدیک دولت طی تفاهم نامه ای که به  امضای چند وزیر و استاندار دولت و ریاست بنیاد مستضعفان رسیده است برای رفع فقر از چهره این شهرستان موثر واقع شده است.

اقبال عباسی هدف از سفر هیات اقتصادی (دولتی و بخش خصوصی) به این شهرستان را آشنایی با پروژه های اجرا شده توسط بنیاد علوی در شهرستان قلعه گنج عنوان کرد وگفت: شهرستان گرمی بعنوان ششمین شهرستان محروم کشور، در برنامه ریزی های پروژه های بنیاد علوی  قرار است که لازم است بنیاد بر روی محرومیت زدایی آن متمرکز شود.

وی افزود: هدف از این بازدید بررسی کلی روند مطالعه و اجرای این پروژه ها بود تا بتوان از اکنون نیازسنجی و مطالعات علمی توسعه ای برای شهرستان های استان نیز انجام شود تا زمانیکه طبق برنامه زمان اجرای پروژه برای این شهرستان ها رسید، از قبل مطالعات علمی انجام شده باشد تا مستقیم وارد فاز عملیاتی بشویم.

شهرستان قلعه گنج با ۸۰ هزار نفر جمعیت دارای دارای دو بخش مرکزی و چاه داد خدا در ۱۷۰ کیلومتری بندر عباس و ۴۲۰ کیومتری کرمان قرار دارد و دمای هوا در فصل تابستان در برخی مواقع به بیش از ۵۰ درجه بالای صفر می رسد.

پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زائی در استان اردبیل

پرداخت 40 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زائی در استان اردبیل 

انتهای پیام/ح

سفر مدیران حوزه اقتصادی اردبیل به شهرستان قلعه گنج کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.