اصفهان؛

نمایشگاه فناوری‌های نوین افتتاح شد

نخستین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نوین شهری امروز در اصفهان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ظهر امروز نخستین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نوین شهری با حضور معاون روابط بین‌الملل مقام معظم رهبری، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از مدیران شهر و استان اصفهان افتتاح شد.

اولین نمایشگاه و جشنواره فناوری‌های نوین شهری در 4 سالن نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در حال برگزاری است و  کل 4500 متر فضای سرپوشیده این نمایشگاه از غرفه‌های فناورانه پر شده است.

رئیس جشنواره فناوری‌های نوین شهری توضیح داد: سالن شماره یک مختص کشورهای خارجی با 33 غرفه از 22 کشور جهان است که نزدیک به 73 درصد این کشورها اروپایی هستند و شامل دستاوردهایی است که می‌تواند منجر به تحول عظیمی در کشور شود، این سالن به نام انتقال فنّاوری نام گرفته است، با مدیران شهری حاضر در این نمایشگاه تفاهم کردیم تا انتقال فنّاوری را مدنظر قرار دهند.

نیلفروشان تصریح کرد: سالن شماره 2 که اکثر شهرک‌های علمی تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری کشور هستند به عنوان سالن باور نام گرفته و امیدواریم بتوانیم اتفاق نویی که جوانان کشور رقم زدند در این سالن به نمایش بگذاریم و این نمایشگاه چون به صورت تعاملی است مدیران شهری می‌توانند به گفتگو بپردازند و مشکلاتشان را بیان کنند و به نتایج مهمی دست یابند.

وی افزود: سالن شماره 3 با عنوان ایران مرز پرگهر نام‌گذاری شده و شرکت‌های بزرگ کشوری از جمله جهاد دانشگاهی با 650 مترمربع فضای داخل سالن، 72 محصول جدید و وزارت دفاع با 350 مترمربع فضای داخل سالن دستاوردهای خود را به نمایشگاه می‌گذارند.

رئیس جشنواره فناوری‌های نوین شهری ادامه داد: شرکت‌های صایران، زین‌الدین، شهرداری تهران، شهر علم، مدیران صنعت و شرکت‌های بسیار زیادی دیگر در سالن ایران مرز پرگهر قرار دارند و غرفه بسیار بزرگی هم به نخبگان بسیج دانشجویی اختصاص یافته است.

وی با بیان این که سالن شماره 4 به نام جوانان افتخار ایران زمین نام نهاده شده و شامل سه قسمت است، اظهار داشت: ماراتون بازی‌های رایانه‌ای با حمایت دانشگاه اصفهان انجام می‌شود و 18 گروه در مدت سه روز، بازی‌های رایانه‌ای با موضوع مدیریت شهری می‌سازند، قسمتی دیگر توسط جهاد دانشگاهی برنامه‌ریزی شده که 120 نفر جوان در یک دوره 54 ساعته استارتاپ می‌بینند و محصولی که در فکرشان است، به ایده می‌رسد و ایده تبدیل به پروپوزال می‌شود و به تولید محصول می‌رسد، قسمت سوم این سالن استارتاپ هاست که مهم‌ترین دستاوردهای کشور در این عرصه 17 تا 20 استارتاپ عرضه می‌شود.

گفتنی است این نمایشگاه از 13 الی 15 مردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی اصفهان در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار