اصفهان؛

لزوم هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی در تحقق کامل اقتصاد دانش‌محور

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در تحقق کامل اقتصاد دانش‌محور هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی بسیار لازم است و این مهم باید مورد توجه واقع شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود شیخ زین‌الدین پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری اظهار کرد: در هر 5 دوره‌ای که اصفهان پایتخت ایران بوده است، این شهر نوآوری جدید داشته، به عنوان مثال برجستگی‌های علمی ایران در دوره صفویه به دلیل وجود عالم بزرگ شیخ بهایی بوده است.

وی با بیان اینکه از حدود سال 1374 موضوع جدید در اصفهان به نام اقتصاد دانش‌بنیان مطرح شد که این مهم منجر به تأسیس شهرک علمی و تحقیقاتی در اصفهان شد، افزود: بعد از انقلاب هر چه داریم ناشی از پرورش نیروی انسانی علمی است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه رفتن علم برای رفاه مولود انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری و خدمت اقدامات بسیار خوبی در شهرهای ایران انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه در همه دنیا و به خصوص در ایران توجه به اقتصاد دانایی محور در مدیریت شهری دیگر بحثی زینتی اطلاق نمی‌شود تا تنها مدیران شهری با آن تبلیغ نکنند، تأکید کرد: این رویکرد یکی از تأکیدان رهبر انقلاب است و توجه به علم نیازی جدی برای فعالیت‌های اقتصادی است.

شیخ زین‌الدین ادامه داد: در مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی که ازسوی رهبر انقلاب تبیین شد یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی توجه و به کارگیری علوم در توسعه اقتصاد است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال روش‌های جدید در کسب و کار ایجاد شده است و در کلان‌شهرها از روش‌های نوین حمل و نقل استفاده می‌شود که این موضوع به شدت در حال پیشرفت است.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان ابراز کرد: در تحقق کامل اقتصاد دانش‌محور هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی بسیار لازم است و این مهم باید مورد توجه واقع شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.