اصفهان؛

توسعه حمل و نقل ریلی، زمینه صادرات سیمان اصفهان را هموار می کند

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، توسعه زیرساخت های حمل و نقل ریلی در این استان را زمینه ساز توسعه صادرات اصفهان دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد مجیری امروزدر نشست خبری ' سومین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان ' با اشاره به اینکه حمل و نقل از مهمترین مشکلات فراروی صادرات سیمان و مصالح ساختمانی عنوان شده است، این مطلب را بیان کرد.

وی تصریح کرد: حمل و نقل از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان سیمان برای صادرات این ماده ساختمانی است و توسعه حمل و نقل ریلی بهترین راهکار برای افزایش صادرات این مواد از استان اصفهان به خارج از کشور است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهارکرد: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی اش نیازمند راه های ارتباطی برای ارسال کالا و محصولات به استان های مرزی کشور جهت صادرات است.

وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات و مشوق های صادراتی و اعطای یارانه های حمل و نقل بر افزایش صادرات تاثیر مستقیم دارد و این تسهیلات باید برای صادرکنندگان سیمان نیز در نظرگرفته شود.

مجیری ضعف در بازاریابی و نفوذ در بازارهای جهانی همچنین رقابت منفی تولیدکنندگان را از دیگر مشکلات صادرات سیمان بیان کرد و افزود: ایجاد کنسرسیوم در حوزه صادرات و ایجاد یکپارچه و هماهنگ فعالیت های صادراتی نقش اصلی در ساماندهی وضعیت صادرات و بهبود آن دارد.

وی با اشاره به اینکه در بیان آمار، صادرات سیمان، گچ و سنگ با هم اعلام می شود، گفت: سال گذشته ( 1395 ) 803 میلیون دلار صادرات سیمان، گچ و سنگ انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال (1394) 16 درصد کاهش در ارزش و 17 درصد رشد در وزن داشته است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان سهم این استان از میزان صادرات سال گذشته سیمان ، گچ و سنگ را 42 میلیون دلار اعلام کرد.

وی افزود: هم اکنون کشور ایران جایگاه پنجم جهان را پس از چین، هند، امریکا و ترکیه در تولید سیمان دارد.

مجیری گفت: صنعت سیمان استان اصفهان باید به دنبال بازارهای جدید جهانی باشد و تولیدکنندگان نباید تنها به بازارهای داخلی اکتفا کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه از راهکاری موثر برای معرفی توانمندی ها و به اشتراک گذاشتن اطلاعات و دستاوردها به منظور جذب اطلاعات و دست یابی به علوم و فناوری های نوین است.

مجیری افزود: برگزاری نمایشگاه و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی برای یافتن بازارهای جدید جهانی بسیار تاثیر است.

سومین نمایشگاه بین المللی صنعت سیمان ( بازار، صادرات، تجهیزات و ماشین آلات و محیط زیست) از هشتم تا 11 شهریور سالجاری در نمایشگاه بین المللی استان اصفهان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار