کاشانی ها با آه و آهو میلاد ضامن آهو را جشن گرفتند

آه و آهو در کاشان جشن میلاد شمس الشموس را به بزم نشست

کاشانی ها با نهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو جشن بزرگ میلاد علی بن موسی الرضا علیه السلام را به بزم نشستند.

دبیر جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو  در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قرائت قرآن، پخش سرود پرافتخار جمهوری اسلامی ایران، قرائت صلوات خاصه علی بن موسی الرضا علیه السلام، سخنرانی حجت‌الاسلام اعتمادی آیت الله زاده مرحوم اعتمادی، مدیحه سرایی و مولودی خواني میلاد امام مهربانی ها واهدای عطر حرم رضوی به چند بیمار، پخش کلیپ امام رضا علیه السلام تعدادی از برنامه های این جشن میلاد است. اجرای مسابقه و نمایش طنز و ایمان باقی خواننده خوش آتیه کاشانی از دیگر برنامه های فرهنگی هنری این جشن میلاد است .

روح الله توکلی، افزود :نهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو از روز سوم تا سیزدهم مرداد در قالب جشن های مردمی زیر سایه خورشید در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) كاشان در حال برگزاری است.

وی تصریح‌کرد: این جشنواره در روز سوم مردادماه همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در قالب آیین افتتاحیه آغاز شد و تا کنون با همایش های آواها و نغمه های رضوی درراستای تقدیر از مداحان، شاعران و پیر غلامان اهل بیت علیهم السلام،طب رضوی، جشن کودکان رضوی، همایش مهدویت و خانواده رضوی برگزارشده است.

به‌گفته‌وی،جشنوارملیفرهنگی هنری آه و آهو در آخرین شب اجرا نیز در قالب جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم رضوی کاروان زیر سایه خورشید از مشهد مقدس و ویژه برنامه های متنوع برگزارمی‌شود.

مدیر عامل موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان افزود :حضور سخنرانان وکارشناسان برجسته ملی در همایش های تخصصی جشنواره از جمله حجت الاسلام شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، حجت‌الاسلام مسعود عالی، حجت‌الاسلام دهنوی، پروفسور حسین خیراندیش پدر طب سنتی ایران و صابر خراسانی از نقاط مثبت، تاثیرگذار و سازنده جشنواره است.

توکلی،بااشاره به اینکه جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو به همت و تلاش خالصانه، صادقانه و افتخاری 200 جوان و نوجوان کاشانی بامحوریت ترویج فرهنگ رضوی برگزار می‌شود گفت: کاشان تنها شهرستان کشور در برگزاری 10 شب جشن مردمی زیر سایه خورشید در قالب جشنواره آه و آهو از روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) تا روز میلاد امام رضا(ع) است.

وی اظهارداشت : نهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در کاشان به همت موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام این شهرستان با همکاری بانیان خیر و مشارکت مادی و معنوی تعدادی از دستگاه ها و نهادهای اجرایی از سوم تا 13 مرداد در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) این شهرستان در حال برگزاری است.

این فعال فرهنگی اجتماعی، با تاکید بر اینکه برنامه های جشنواره هر شب با اقامه نماز جماعت در اول وقت آغاز می شود گفت:کاشان نخستین شهرستان کشور است که با اجرای جشنواره ملی آه و آهو توانست همزمان با دهه کرامت طرح خادم فرهنگی را اجرا و عملیاتی کند.

توکلی در پایان با اشاره اینکه خادم بودن منحصر به حضور فیزیکی در آستان قدس رضوی نیست افزود: هدف و انگیزه اصلی موسسه از همکاری با این طرح فرهنگی مردمی و برگزاری جشنواره عمل به سیره رضوی همه جا و همه وقت به عنوان خادم فرهنگی امام رضا(ع) است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.