اصفهان؛

ارسال 1083 اثر به جشنواره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران

رئیس انجمن روزنامه‌نگاران اصفهان گفت: هزار و 83 اثر که از مردادماه سال 95 تاکنون در یکی از رسانه‌های دارای مجوز به چاپ رسیده است به دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه‌های مکتوب و مجازی ارسال شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فضل‌الله سلطانی  امروز در نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌های مکتوب و مجازی اظهار کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته تصمیم به برگزاری این جشنواره گرفتیم اما تا قبل رونمایی از پوستر جشنواره خانه مطبوعات از هم‌زمانی آن مطلع نبودیم، بر اساس سیاست‌هایی که از تهران اعلام شده بود، خانه مطبوعات جشنواره‌ای را با همکاری ارشاد ترتیب داده بود شاید اگر جشنواره به هر دو تشکل سپرده شده بود نیاز نبود 2 جشنواره برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و روند دو جشنواره متفاوت است، افزود: انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اصفهان با خانه مطبوعات مشکلی ندارد بلکه این دوگانگی به سبب سیاست‌های اشتباه معاونت مطبوعاتی ارشاد است چرا که در تهران از همه تشکل‌ها حمایت می‌شود ولی در استان‌ها باید فقط از خانه مطبوعات حمایت شود.

رئیس انجمن روزنامه‌نگاران اصفهان تصریح کرد: انتظار داشتیم اداره ارشاد به تهران این نکته را یادآوری کنند که در اصفهان تنها یک تشکل مطبوعاتی فعال نیست اما تلاش شد تا عین بخشنامه تهران در اصفهان هم اجرا شود.

سلطانی با تأکید بر اینکه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مصمم در برگزاری این جشنواره است، یادآور شد: از مردادماه سال 95 تا کنون هزار و 83 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره رسانه‌های مکتوب و مجازی ارسال شده که همگی در یکی از رسانه‌های دارای مجوز به چاپ رسیده است، از این تعداد 75 مقاله، 285 گزارش، 142 یادداشت، 138 تیتر، 90 کاریکاتور، 201 عکس،3 چکیده مقاله و 5 مقاله خود انتقادی در این جشنواره حضور دارند که در مورد مقالات نیازی نبوده که حتماً به چاپ رسیده باشند.

وی با اشاره به اینکه در هر بخش 3 برگزیده معرفی خواهد شد، خاطرنشان کرد: داوری‌ها در دو مرحله مقدماتی و نهایی اتفاق افتاده و آثار ارسالی با دریافت یک کد اختصاصی و بدون نام مورد ارزیابی واقع شده است.

سلطانی اذعان کرد: در این جشنواره نفرات اول، دوم و سوم نخواهیم داشت بلکه فقط 3 برگزیده انتخاب می‌شود ولی ممکن است از آثار خوب بقیه شرکت‌کنندگان هم جهت چاپ کتاب استفاده شود.

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اصفهان با اشاره به اینکه چاپ کتاب از یک جشنواره رسانه‌ای می‌تواند توانمندی اصحاب رسانه اصفهان را نشان دهد، تصریح کرد: انتشار کتاب از آثار این جشنواره، نبود رتبه‌بندی بین نفرات برگزیده و استفاده از داوران استانی و پتانسیل جوانان اصفهانی از وجوه تمایز این جشنواره محسوب می‌شود.

وی  اضافه کرد: اکثر داوران مرحله مقدماتی از نیروهای جوان اصحاب رسانه اصفهان بوده‌اند که استفاده از آن‌ها با هدف شناسایی چهره‌های گمنام اما مؤثر رسانه‌ای در استان اصفهان صورت گرفت.

سلطانی در پاسخ به این سؤال که هزینه جشنواره چه طور تأمین شده است، افزود: تشکل‌ها هنوز نمی‌توانند روی پای خود بایستند و به کمک دیگران وابسته‌اند؛ ما وقتی شروع کردیم بنا را بر این گذاشتیم که از کسی کمک نگیریم اما هزینه جشنواره رقم کلانی است و تمام بودجه اصفهان هم به خانه مطبوعات می‌رسد، در واقع برخوردهای دوگانه‌ای درباره حمایت از تشکل‌ها در اصفهان رخ می‌دهد؛ اکنون هم 2 ارگان به ما قول مساعدت داده‌اند که هنوز اجرایی نشده است.

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اصفهان خاطرنشان کرد: انجمن از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار ندارد ولی حاضر بودم اگر جایی هزینه‌ها تأمین نشد از خودم خرج کنم؛ در اصفهان هم به جز شهرداری و فولاد مبارکه جای دیگری برای تأمین اعتبار نیست، افراد دیگری هم که می‌خواهند کمک کنند از آن‌ها مایه می‌گذارند.

سلطانی ادامه داد: باید پرسید بودجه‌های فرهنگ استان که در اصفهان می‌آید، کجا خرج می‌شود؛ اهالی رسانه باید جستجو کنند که بودجه‌های فرهنگی کجا می‌رود.

وی با اشاره به اینکه شنبه هفته آینده نتایج نهایی داوری‌ها مشخص می‌شود، گفت: مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه‌های مکتوب و مجازی 18 مردادماه از ساعت 17 در سالن راه و شهرسازی برگزار می‌شود، مراسم هیچ سخنرانی نخواهد داشت و قرار است از فعالان فضای مجازی و مطبوعات که زیر 30 سال سن دارند هم تقدیر به عمل آید.

 رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران اصفهان اذعان کرد:  بخش بین‌الملل جشنواره که قرار بود در آن مهمانانی از نروژ و اکراین حضور یابند هنوز به طور دقیق مشخص نشده اگرچه دعوت‌نامه‌ها ارسال شده است ولی ممکن است به دلیل مسائل اداری نتوانند حضور پیدا کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.