اصفهان؛

تشکیل حکومت علوی و ولایی فلسفه حرکت استراتژیک امام رضا به ایران است

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: هجرت امام رضا علیه السلام به ایران هدف‌مند، برنامه ریزی شده و برای فراهم کردن زمینه های تشکیل حکومت علوی و ولایی بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام شرفخانی در همایش تجلیل از خادمان بقاع متبرکه کاشان و تکریم امامزادگان در نهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) كاشان گفت:امام رضا یک برنامه ریزی دقیق در هجرت به ایران داشت تا این کشور الگوی اهل بیت علیهم السلام اجمعین شود.

وی با اشاره به اینکه امام جعفر صادق علیه السلام چهار نفر از فرزندان خود را به ایران فرستاد افزود :هدف امام رضا از دعوت تمام خواهران و برادرانش به ایران فقط قصد دیدار نداشت بلکه هجرت متفاوت در تشکیل حکومت ولایی برای ایجاد بصیرت افزایی و روشنگری در کشور بود.

به‌گفته‌وی، حضرت احمد بن موسی علیه السلام با 700 نفر، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با400 نفر و صالح بن موسی علیه السلام نیز به مناطق شیراز، قم و دیگر مناطق وارد ایران شدند تا مردم ولایت علوی را بدون واسطه از فرزندان اهل بیت علیهم السلام اجمعین بگیرند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، با تاکید بر اینکه قصد امام رضا علیه السلام از سفر به ایران فقط مشهد نبود گفت :آن حضرت با بزنامه ریزی هدف‌مند در تفاوت فاصله های امامزادگان به مناطق مختلف و خواندن خطبه خواستند تا ارتباط با شیعه ها را حفظ و حتی در بعضی مناطق حکومت علوی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام شرفخانی، تصریح کرد: وقتی دشمن این شرایط هجرت امامزادگان و حضور آنها را در ایران دید احساس خطر کرد و برای جلوگیری از تشکیل حکومت علوی همه امامزادگان را در هر شهر و نقطه از کشور به شهادت می رساندند.

وی، تداوم هجرت هدف‌مند وراهبردی امامزادگان و فرزندان اهل بیت علیهم السلام اجمعین به بلاد حتی پس از شهادت امام رضا علیه السلام را تاکیدکرد و گفت :كاشان نیز از جمله مناطقی است که ایمه اطهار به آن توجه داشتند.

به‌گفته‌وی، حضور سلطان امیر احمد بن برقع و دیگر امامزادگان در این خطه گواه محکمی بر این ادعا است.

حجت‌الاسلام شرفخانی،تصریح‌کرد :اگر تلاش امامزادگان در راستای تشکیل حکومت علوی و ولایی نبود امروز ما نمی توانستیم اینجا دور هم جمع شویم و برای میلاد شمس الشموس جشن شادی بگیریم و حتی در محرم برای امام حسین علیه السلام عزاداری کنیم.

وی،بااشاره به اینکه امامزادگان بر گردن فردفرد مردم حق و دینی دارند گفت :آنها بر همه مردم جهان و شیعه حق حیات دارند چرا که اگر تلاش آنها برای آشنایی ما با اهل بیت علیهم السلام اجمعین نبود امروز ما نمی توانستیم در سایه حکومت ولایی معصومین زندگی کنیم بزرگداشت مقام امامزادگان و تکریم خادمان آنها را داشته باشیم. به گفته وی، تکریم امامزادگان، تکریم قرآن، رسول خدا صلوات الله علیه، حضرت زهرا سلام الله علیها و ایمه معصومین صلوات الله علیهم اجمعین است.

به‌گفته‌وی، همه وظیفه سنگینی در ادای دین و قدرشناسی به امامزادگان با حفظ اخلاق و رفتار منش علوی در زندگی داریم چرا آنها جانشان را برای ما، حفظ دین، حیا، حجاب، عفت، نماز، روزه، خمس، زکات، جهاد و ارتباطمان با ایمه اطهار دادند.

حجت الاسلام شرفخانی، ارتباط زایر را با مزور در تبعیت از سبک زندگی اسلامی و علوی را تاکیدکرد و گفت:ما باید آنچه را که آنها می پسندند در سبک وسیره زندگی منطبق با معارف علوی و اسلامی رعایت کنیم.

وی، با تاکید براینکه ما باید اخلاق و رفتار رضوی بویژه کرامت به عنوان شاخصه اصلی آن حضرت را یاد بگیریم و در زندگی عمل کنیم گفت :جشن گرفتن برای آن حضرت بدون عمل فرهنگ علوی و آشنایی با سیره رضوی بویژه رعایت کرامت که از اسما و صفات خداوند است فایده ندارد.

به‌گفته‌وی، کرامت علی بن موسی الرضا المرتضی علیه السلام به اندازه ای با کرامت و محبت و بی منت بود که کمک به فقیر و نیازمند را بدون اینکه سایل را ببینید و نگاهش به او خورد از پشت در اعطا می کرد تا آن مستمند احساس شرم، نیاز و خفت نکند.

حجت‌الاسلام شرفخانی، احسان، انفاق و و صدقه را بدون منت گذاشتن سیره رضوی دانست و گفت: اعطای احسان، صدقه و انفاق باید پنهانی و غیرآشکارا باشد مگر اینکه آشکار کردن آن بدون ریا و اثرگذار باشد.

وی، حدیث اجر وفضيلت 70 برابری اختفای نیکی از امام رضا علیه السلام را تاکیدکرد و گفت :آن حضرت بدون اینکه کسی درخواست کمک کند به او کمک می کرد و فرموده است " اجازه ندهید کسیکه نیاز دارد به مرحله درخواست کمک از شما برسد".

به‌گفته‌وی، کرامت رضوی به افراد همراه با شادی، خوشرویی و بدون تفاوت گذاشتن بین افراد حتی

کسیکه اهلیت نداشت انجام می شود چون امام می فرماید اگر آن شخص اهلیت ندارد شما اهلیت کمک رسانی را دارید.

حجت‌الاسلام شرفخانی، با اشاره به اینکه ثامن الحجج یکبار همه اموال خود را بخشيد گفت :کرامت امام رضا علیه السلام به همه حب و بغض و حیات و ممات ندارد هر کجا باشید با توسل قلبی و ارتباط دلتان با آن حضرت و پنجره فولاد می توانید شفا و شفاعت آن حضرت را برای بیماری های جسمی و روحی خود بگیرید.

وی، پرهیز از رباخواری، رشوه خواری، بدحجابی، بداخلاقی وبرنامه های غیراخلاقی ماهواره را برای عاشقان امام رضا علیه السلام و فرهنگ علوی ضروری دانست و گفت: ما نمی توانیم بگوییم آن حضرت را دوست داریم اما در عمل آنچه را که می پسندد رعایت کنیم.

حجت‌الاسلام شرفخانی، پاکی قلب، طهارت دل، اخلاق، رفتار و گفتار با رعایت سیره رضوی را خواستارشد و گفت:در دهه کرامت با ثامن الایمه عهد ببندیم که رفتار و گفتار و کردار و اندیشه خود را علوی کنیم و از خود آن حضرت بخواهیم ما را دراین مسیر حفظ و هدایت کنند چرا که نگه داشتن ایمان در دوره آخرالزمان از نگهداشتن آهن گداخته در دشت سخت تر است.

وی،در پایان اظهارداشت:فقط و فقط اهل بیت علیهم السلام اجمعین هستند که می توانند به ما کمک کنند و نجات دهند.

شایان ذکر است: همایش بزرگداشت و تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه و تجلیل از خادمان آنها در هفتمین شب برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو به همت موسسه خادمین حضرت رضا علیه السلام در کاشان در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان با تقدیر ویژه موسسه از حجت الاسلام شرفخانی برگزارشد.

نهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو در قالب برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید با برگزاری همایش های تخصصی و محوریت ترویج فرهنگ رضوی از سوم تا سیزدهم مردادماه در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.