کولیوند در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

راه اندازی اورژانس‌های ریلی در مترو و راه آهن

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس ریلی را به زودی با همکاری مترو و راه آهن راه اندازی می‌کنیم تا بتوانیم به بیماران سکته قلبی و مغزی خدمت‌رسانی کنیم.

راه انندازی اورژانس ریلی در مترو و راه آهن

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرحسین کولیو‌ند رئیس اورژانس کشور در حاشیه نخستین جشنواره تقدیر از بیمارستان‌های برتر 724 و 247  که امزور در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران‌ با اشاره به ارائه خدمات به بیماران سکته‌های مغزی و قلبی‌ در اورژانس‌ پیش‌بیمارستانی گفت: برای خدمت دادن به بیماران سکته‌های مغزی و قلبی یکی از نکات مهم سرعت خدمت‌رسانی است، زیرا اگر فرصت طلایی را از دست بدهیم‌‌ دیگر نمی‌توان کاری برای درمان انجام داد.

وی ادامه داد: تجهیز ناوگان اورژانس پیش‌بیمارستانی به منظور خدمت‌رسانی به بیماران سکته‌ حاد قلبی و مغزی در دستور کار قرار گرفت‌ و شاهد توسعه بالگرد‌های هوایی بودیم‌ و آمبولانس‌هایی برای استوروک‌ ایجاد کردیم.

وی افزود: در تهران تمام آمبولانس‌ها، موتور‌آمبولانس‌ها و اتوبوس‌آمبولانس‌ها مجهز به دستگاه‌ نوار قلب آنلاین‌ که 2 سیم‌کارت دارد و یکی صدا و دیگری دیتای‌ نوار قلب را ارسال می‌کند تجهیز کردیم همچنین‌ تمام ناوگان‌ اورژانس‌ به دستگاه الکتروشوک‌ اتوماتیک‌ مجهز شد که جان زیادی از افراد را به کمک این دستگاه‌ نجات دادیم‌ در شهرستان‌ها در این زمینه 60 تا 70 درصد موفق بودیم‌.

وی با اشاره به راه‌اندازی‌ اورژانس‌ ریلی‌، گفت: اورژانس‌ ریلی‌ را به زودی با همکاری مترو و راه آهن راه‌ اندازی می‌کنیم تا بتوانیم به بیماران سکته قلبی و مغزی و موار‌دی که بیماران نیاز به خدمت پزشکی فوری دارند خدمت‌رسانی کنیم.

رئیس سازمان اورژانس‌ کشور افزود: طی 2 هفته آینده 2 دستگاه آمبولانس‌ هوایی ویژه‌ اورژانس به ناوگان‌ سازمان اورژانس‌ کشور اضافه می‌شود.

کولیوند‌ عنوان کرد: به منظور خدمت‌رسانی بهتر به مردم آموزش‌ها به پرسنل اورژانس‌ به طور مستمر ادامه دارد‌ و این آموزش‌ها به شکل عملیاتی‌ و با شرایط واقعی طراحی شده و به عنوان سرمایه اصلی اورژانس‌ محسوب می‌شود؛ افرادی که در اورژانس پیش‌بیمارستانی خدمت‌رسانی می‌کنند افرادی با تجربه و با دانش کافی هستند‌ بخصوص افرادی که با موتورآمبولانس‌ها به بالین مردم می‌روند زیرا این افراد به سرعت نزد بیمار رفته و به همین دلیل از افراد با تجربه و عملیاتی‌تر استفاده می‌کنیم.

کولیوند‌ کمبود شدید نیرو در اورژانس‌ کشور را یکی از چالش‌های بزرگ معرفی کرد و گفت: ما با کمبود شدید نیرو در اورژانس‌ کشور مواجه هستیم وقتی اورژانس‌ تهران را با دستگاه‌های خدمت‌رسانی دیگر مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که یک، چهارم دستگاه‌های دیگر نیرو داریم و گلایه‌ اصلی ما این موضوع است و دولت باید به ما کمک کند و شرایطی را ایجاد کرده تا بتوانیم نیرو جذب کنیم‌ زیرا نمی‌توانیم به مردم بگوییم‌ صبر کنید و سکته نکنید‌.

وی افزود: در اورژانس به میزان کافی نیرو نداریم‌ اما باید با سرعت خدمت‌رسانی کنیم‌ و یکی از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم همین موضوع کمبود نیرو است.

انتهای پیام/

راه اندازی اورژانس ریلی در آینده ای نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.