کولیوند مطرح کرد؛

۸ دقیقه؛ مدت زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه اورژانس نباید فرصت طلایی را از دست بدهد، گفت: زمان حرکت آمبولانس تا رسیدن بر بالین بیماران در کشور به طور میانگین هشت دقیقه و ۴۹ ثانیه است.

انتقال 330 هزار بیمار با علائم قلبی به کمک اورژانس‌ پیش‌ بیمارستانی‌/ ضرورت کاهش زمان رسیدن‌ اورژانس بر بالین بیمارانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیر حسین کولیوند‌ رئیس‌ سازمان اورژانس‌ کشور در نخستین جشنواره تقدیر از بیمارستان‌های برتر در اجرای برنامه 247 و 724 که امروز در بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از سیستم‌های فوریت‌های پیش‌بیمارستانی‌ تجویز شده است و از افراد با تجربه برای رسیدگی بر بالین بیماران سکته قلبی و مغزی استفاده می‌کنیم.

کولیوند‌ افزود: سرعت خدمت‌رسانی به بیماران سکته قلبی و مغزی بسیار مهم است و زمان طلایی را نباید از دست دهیم و طوری برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم در اسرع وقت بیماری که دچار سکته قلبی و مغزی شده را  به بیمارستان و بخش مورد نظر برسانیم‌.

وی افزود: گسترش خدمات اورژانس‌ هوایی با حمایت مسئولان‌ به 33 پایگاه هوایی رسیده که آخرین مورد آن پایگاه اورژانس هوایی سنندج در استان کردستان است که 2روز دیگر افتتاح می‌شود؛ این اقدام یکی از خدمات مهمی بوده که در طرح تحول نظام سلامت ایجاد شده و روز به روز در حال ارتقاء و گسترش است.

رئیس‌ سازمان اورژانس‌ کشور عنوان کرد: زمان رسیدن اورژانس بر بالین‌ بیمار بسیار حائز اهمیت است اما در تهران به دلیل ترافیک این زمان بیش از هشت دقیقه است و به همین منظور ما موتور‌آمبولانس‌ها را تجهیز و راه‌اندازی کردیم تا خدمات بهتر و با سرعت بیشتری را به مردم ارائه کنیم.

کولیوند‌ اظهار کرد: آمبولانس‌های تهران به سیستم ارسال نوار قلب آنلاین‌ مجهز شده‌اند و به محض اینکه نوار قلب بیمار گرفته می‌شود با این سیستم به دیسپچ‌ اورژانس ارسال می‌شود و در صورتیکه بیمار دچار سکته مغزی و قلبی شده باشد بدون آنکه بیمار به اورژانس‌ منتقل شود، به بخش مورد نظر منتقل و با انجام اقدامات اولیه که بسیار حیاتی است بیمار از مرگ نجات پیدا کرده و می‌توانیم از عوارض سکته جلوگیری‌ کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه 247 و 724 تحقق عینی شعار امسال مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی‌ و اشتغال است، افزود: تمام دستگاه‌های ارسال نوار قلب آنلاین‌ و تجهیزات مورد استفاده در کد 247 و 728 تولید داخل بوده و به همین منظور در راستای اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به گام برداشتن پزشکی کشور به سمت تله‌مدیسن‌ یا پزشکی از راه دور است، گفت: دستگاه‌های ارسال نوار قلب آنلاین یا تله‌کاردیوگرافی‌ ما را به سمت پزشکی از راه دور سوق داده‌ و تمام پرسنل‌ اورژانس‌ در زمینه استفاده از این تجهیزات آموزش‌های لازم را دیده‌اند و دانش کافی برای مواجهه با بیماران سکته مغزی و قلبی را دارند؛ حتی ما در موار‌دی شاهد آن هستیم که یک تکنسین‌ اورژانس‌ توانسته از روی نوار قلب سکته قلبی را تشخیص و آن را به سرعت به مرکز اورژانس اعلام کند.

کولیوند‌ با اشاره به تعداد بیماران منتقل شده با علائم سکته مغزی و قلبی به کمک اورژانس پیش‌بیمارستانی افزود: تعداد بیماران منتقل شده با علائم قلبی‌ 330 هزار و 555 نفر و تعداد بیماران منتقل شده با کد 247 ( سکته قلبی حاد ) پنج هزار و 321 نفر و تعداد بیماران منتقل شده با کد 724 ( سکته مغزی ) سه هزار و 493 نفر به کمک آمبولانس‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی‌ به مراکز مجهز به تجهیزات لازم برای بیماران سکته قلبی و مغزی بوده و زمان حرکت آمبولانس‌ تا رسیدن بر بالین‌ این بیماران در کشور به طور میانگین‌ هشت دقیقه و 49 ثانیه‌ است.

 در حال تکمیل ...

زمان رسیدن‌ اورژانس بر بالین بیماران در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از مشهد
۱۷:۴۱ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
پدر من یک ماه قبل ساعت 23:30 فوت کرد فقط و فقط برای دیر رسیدن آمبولانس.
آخر توی اون موقع شب باید یک ربع رسیدن آمبولانس طول بکشه. واقعا شرم آوره.
بدتر از اون اپراتور اورژانس به آمبولانسی که دو دقیقه با خونه فاصله داشت خبر نداده بود و آمبولانسی از فاصله خیلی دور آمد.
این اپراتورها جون مردم براشون بی اهمیته!
آخرین اخبار