کولیوند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

زلزله نهاوند ۸ مصدوم بر جای گذاشت

سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر زلزله صبح امروز نهاوند در استان همدان ۸ نفر مصدوم شدند.

پیرحسین کولیوند سرپرست سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره زلزله صبح امروز نهاوند در همدان اظهار کرد: ساعت ۵:۳۴ امروز زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴/۷ ریشتر و در عمق ۲ کیلومتری زمین بخش‌هایی از نهاوند در استان همدان را لرزاند.

وی بیان کرد: اثر وقوع این زمین لرزه‌ تعداد هشت نفر مصدوم شدند که از این میزان ۵ نفر به صورت سرپایی درمان و سه نفر نیز بستری شدند و به خاطر نزدیکی محل زلزله به سطح زمین بلافاصله عوامل اورژانس در محل حاضر شدند و مصدومان را به بیمارستان علی مرادیان شهر نهاوند منتقل کردند.

سرپرست اورژانس کشور افزود: بیشتر آسیب‌ها، ترومای دست و پا در اثر شتاب زدگی و فرار از خانه مسکونی و در رفتگی کتف و دیگر اندام بوده که جای نگرانی نیست و  تنها شیشه‌های منازل و مکان‌های مختلف َشکسته شده است.

وی با بیان اینکه سه پس لرزه ۲ ریشتری رخ داده و مرکز عملیات و بحران اورژانس نهاوند و استان همه پس لرزه ها را رصد می کند، تاکید کرد: اورژانس هوایی، زمینی و همه آمبولانس‌ها به حالت آماده باش قرار دارند و دانشگاه‌های علوم پزشکی خرم آباد، کردستان و کرمانشاه برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کرده اند و در صورت وقوع پس لرزه و افزایش مصدومان مراکز بهداشتی و درمانی اتاق‌های عمل خودرا برای انجام جراحی‌های مختلف آماده کرده اند.

کولیوند تصریح کرد: پس از وقوع هر زمین لرزه‌ای مسائل بهداشتی و مشکلات حوزه سلامت مانند آب آشامیدنی و واکسیناسیون در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 

جزئیات زمین لرزه نهاوند در استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار